Ραγδαίες εξελίξεις και έντονο παρασκήνιο σε τοπικό επίπεδο, μετά την τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή για τη διαχείριση του Ναυαγίου… Υπενθυμίζουμε ότι πρόσφατα αποσύρθηκε η διάταξη για την ίδρυση της «ΝΑΥΑΓΙΟ ΑΕ» από το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού, με τον υπουργό να δηλώνει ότι «σε άμεσο χρονικό διάστημα θα λυθεί το μεγάλο πρόβλημα του Ναυαγίου και θα καταστεί βιώσιμο, υψηλής ποιότητας τουριστικό προϊόν». Πρόσθεσε ότι είναι ένα πρόβλημα που κληρονομείται εδώ και πολλά – πολλά χρόνια, που οι αρμόδιοι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιποί φορείς στη Ζάκυνθο δεν μπόρεσαν να λύσουν. Σύμφωνα με τον υπουργό «καλείται κεντρικά η οργανωμένη Πολιτεία να βρει έναν τρόπο να λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα. Έχουν χαθεί ανθρώπινες ζωές από ατυχήματα στην περιοχή.

Το ναυάγιο, ένας δημοφιλής προορισμός, ο νούμερο 2 πιο φωτογραφημένος προορισμός στην Ελλάδα, είναι μη προσβάσιμος επί δύο χρόνια και κινδυνεύουν και οι τουρίστες και οι κάτοικοι του νησιού. Θα κάνω ό,τι ανθρωπίνως μπορεί να γίνει και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μου, νομοθετώντας έτσι ώστε να διασφαλιστεί η πρόσβαση στη συγκεκριμένη περιοχή του ναυαγίου και να μην κινδυνεύει κανένας συμπολίτης μας, ούτε ταξιδιώτης. Να είναι το ναυάγιο τουριστικό προϊόν βιώσιμο και πολύ υψηλής ποιότητας. Στο άμεσο χρονικό διάστημα και μόλις είμαστε έτοιμοι θα ενημερωθείτε για τον τρόπο με τον όποιον αυτό θα γίνει, με διαφάνεια, καθαρότητα, με πρόγραμμα, οργανωμένα και αποτελεσματικά. Και σε καμία περίπτωση δεν θα προσβάλλει ούτε το νησί, ούτε την παράδοσή του, ούτε τους κατοίκους του».

Η τροπολογία

Λίγα 24ωρα μετά, κατατίθεται τροπολογία, στο νομοσχέδιο «Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας και άλλες ρυθμίσεις για την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης», σύμφωνα με την οποία, θα συγκροτηθεί 5μελης Επιτροπή Πρότυπης Τουριστικής Αξιοποίησης και Προστασίας του Ναυαγίου Ζακύνθου, ως εξής:

«α) ένα (1) μέλος ορίζεται από τον Υπουργό Τουρισμού και έχει την ιδιότητα του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Τουριστικής Πολιτικής ή της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού,

β) ένα (1) μέλος υποδεικνύεται από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων,

γ) ένα (1) μέλος υποδεικνύεται από τον Δήμο Ζακύνθου,

δ) ένα (1) μέλος υποδεικνύεται από τους υφιστάμενους τοπικούς συλλόγους ξενοδόχων και ε) ένα (1) μέλος υποδεικνύεται από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Ζακύνθου.

Ειδικά, για τη λήψη αποφάσεων σε θέματα διαχείρισης και διοίκησης της οριοθετημένης ζώνης της παρ. 1, που αφορούν στη διαμόρφωση, συντήρηση ή χρήση αιγιαλού ή παραλίας, συμμετέχει, με δικαίωμα ψήφου, στις συνεδριάσεις της Επιτροπής και ένας (1) εκπρόσωπος της Κτηματικής Υπηρεσίας, ο οποίος υποδεικνύεται από τον Υπουργό Οικονομικών».

Για τη συντήρησή του προβλέπεται: «Για τη διενέργεια όλων των έργων διοίκησης και διαχείρισης της Πρότυπης Τουριστικής Περιοχής Αξιοποίησης και Προστασίας που αφορούν ενδεδειγμένες ενέργειες προστασίας του περιβάλλοντος, αποφυγής κινδύνου κατάρρευσης του ναυαγίου, συντήρησης, προστασίας και ασφαλούς διαμόρφωσης των διόδων πρόσβασης σε αυτό, η Επιτροπή Πρότυπης Τουριστικής Αξιοποίησης και Προστασίας του Ναυαγίου Ζακύνθου δύναται, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης της εθνικής νομοθεσίας, να λειτουργεί ως αναθέτουσα αρχή για κάθε έργο ανάθεσης μελετών ή εργασιών για τη συντήρηση και αποφυγή του κινδύνου κατάρρευσης του ναυαγίου, για τη διάνοιξη οδών, την κατάλληλη αντιστήριξη και την ασφαλή διαμόρφωση των διόδων πρόσβασης σε αυτό. Η χρηματοδότηση των μελετών και των έργων αυτών καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Τουρισμού με ειδική χρηματοδότηση που του χορηγείται για τον σκοπό αυτό από τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι συμβάσεις ανάθεσης μελετών και έργων για τους σκοπούς του παρόντος υπογράφονται από τον Υπουργό Τουρισμού».

Έντονες αντιδράσεις

•Δύο φορές αναβλήθηκε η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου

Το μεσημέρι του Σαββάτου (17/12) επρόκειτο να πραγματοποιηθεί η έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το θέμα, η οποία ήδη είχε αναβληθεί μία φορά. Ουσιαστικά η δημοτική αρχή και η Μητρόπολη θα συζητούσαν για τις εξελίξεις και θα πρότειναν την σύσταση ενός φορέα διαχείρισης στον οποίο θα συμμετείχαν Δήμος και Εκκλησία. Τελικά, όμως δεν διαπιστώθηκε απαρτία με αποτέλεσμα να επικρατήσει ένταση στην αίθουσα συνεδρίασης.

Ο Μητροπολίτης Δωδώνης, κ. Χρυσόστομος, δήλωσε μετά τη νέα αναβολή της συνεδρίασης. «Λυπάμαι πάρα πολύ για τη Ζάκυνθο. Όχι για εκείνους που δεν ήρθαν, αλλά για εκείνους, οι οποίοι δεν είναι υπέρ της Ζακύνθου. Λυπάμαι πάρα πολύ. Θα δώσω την περιουσία στον Εμίρη».

Λάβρος κατά της κυβέρνησης εμφανίστηκε ο επικεφαλής της παράταξης «Ζάκυνθος – Ανατροπή – Αναγέννηση», Αντώνης Κασσιμάτης, ο οποίος μάλιστα μίλησε για «κρυπτόμενους Δημοτικούς Συμβούλους, που ενώ εκλέχθηκαν για να υπερασπίσουν τα συμφέροντα του Δήμου και της κοινωνίας, συμπράττουν σε ένα σχέδιο ακραίας νεοφιλελεύθερης ληστείας σε βάρος της τοπικής κοινωνίας». Πιο αναλυτικά, δήλωσε: «Πρώτον, ο αγώνας συνεχίζεται για την υπεράσπιση του εμβληματικής σημασίας τοποσήμου του Ναυαγίου από όλα εκείνα τα ληστρικά και αρπακτικά σχέδια, τα οποία απεργάζεται πρώτα και κύρια η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ. κατ’ εντολή του Μαξίμου και του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος, κάτι που περίτρανα αποδεικνύεται αφού το βράδυ της Παρασκευής κατατέθηκε η περιβόητη τροπολογία, το άρθρο 9, που ουσιαστικά αποδεικνύεται ότι η απόσυρση της τροπολογίας στο αρχικώς κατατεθέν νομοσχέδιο δεν αποτελούσε παρά μια δόλια κίνηση, προκειμένου να περιορίσουν τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας. Αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία και για όσους σε τοπικό επίπεδο προσπαθούσαν να καλλιεργήσουν τον εφησυχασμό ότι το άρθρο αποσύρθηκε και ότι δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα. Έχουμε ένα καινούργιο άρθρο το οποίο ως προς τη φιλοσοφία της ληστείας και της αρπαγής δεν αλλάζει. Θα ήθελα να πω ότι η παράταξη μας και πολιτικός μας χώρος, από την αρχή αυτής της υπόθεσης έχει κρατήσει αταλάντευτη αγωνιστική στάση υπέρ των συμφερόντων της τοπικής κοινωνίας, υπέρ της αξιοποίησης του Ναυαγίου και της ευρύτερης περιοχής, προς όφελος των συμφερόντων της τοπικής κοινωνίας και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και μέσα στη Ζάκυνθο σε επίπεδο Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά και σε όλα τα επίπεδα και στο επίπεδο της Βουλής. κρυπτόμενοι Δημοτικοί Σύμβουλοι και σήμερα (Σάββατο) δεν παρευρέθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο – και δεν αναφέρομαι σε αυτούς που δικαιολογημένα δεν προσήλθαν όπως ο κ. Γιώργος Αρμένης που λείπει σε ταξίδι στο εξωτερικό. Αυτοί πραγματικά είναι υπόλογοι απέναντι στον Ζακυνθινό λαό, γιατί ενώ εκλέχθηκαν για να υπερασπίσουν τα συμφέροντα του Δήμου και της κοινωνίας, ουσιαστικά συμπράττουν σε ένα σχέδιο ακραίας νεοφιλελεύθερης ληστείας σε βάρος της τοπικής κοινωνίας».

Από την πλευρά του, πρόεδρος του σώματος, Σταύρος Κακολύρης, δήλωσε: «Η συνεδρίαση αναβλήθηκε λόγω μη απαρτίας.
Ήδη ο Δεσπότης είπε ότι δεν θα το φέρει άλλο στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα, οπότε αποσύρει την πρόταση του.
Και ο Δήμαρχος απ’ ότι γνωρίζω, επειδή το έχουμε συζητήσει, θα προχωρήσει μόνος του για να κάνει φορέα ο Δήμος χωρίς τη συμμετοχή άλλου φορέα».

Ο Αντιδήμαρχος Αλυκών, Ν. Σπίνος, είπε: «Πρέπει όλοι οι φορείς, οι οποίοι εμπλέκονται στην τροπολογία του Υπουργείου να συνδράμουμε για να συντηρήσουμε το πλοίο από τη στιγμή που έχουμε την ευθύνη και τη δυνατότητα. Σε ότι αφορά στη διαχείριση αλλά και την αξιοποίηση του Ναυαγίου συνολικά, ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι. Δεν γίνεται προσωπικές στρατηγικές κάποιων ανθρώπων και κάποιων συμφερόντων να δημιουργούν σημαντικό χάσιμο χρόνου, με αποτέλεσμα το Ναυάγιο να είναι 2-3 χρόνια κλειστό. Πρέπει όλοι να συνδράμουμε, να πάρουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν και να δώσουμε πραγματικές λύσεις. Το Ναυάγιο ανήκει στην κοινωνία, δεν ανήκει σε συμφέροντα, δεν ανήκει σε ανθρώπους που λειτουργούν κάτω από το τραπέζι».

Ο επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση», Φώτης Κόκλας, σημείωσε: «Για άλλη μια φορά είδαμε ένα «σόου» ειδικά από τον κ. Κασιμμάτη. Η θέση της Λαϊκής Συσπείρωσης είναι ότι καταρχάς όταν δεχόμαστε πρόσκληση από τον πρόεδρο του ΔΣ, αν δεν έχουμε μια πολύ σοβαρή δουλειά, θα παραστούμε. Ο Φ. Πλατυπόδης έλειπε επειδή είχε εργασία που δεν είχε αναβάλει. Όμως θα ερχόμασταν να υπερασπιστούμε την άποψη μας ότι διαφωνούμε με το κατ’ επείγον του θέματος και να έρχονται γενικά έτσι τα θέματα, την ίδια στιγμή που υπάρχουν πολύ πιο σοβαρά και κατ’ επείγοντα θέματα για τον Ζακυνθινό λαό, όπως είναι τα προβλήματα στα σχολεία, τα πλημμυρικά φαινόμενα, το οδικό δίκτυο. Θα ζητούσαμε να γίνει κανονικά μια εισήγηση και να εξηγηθούν οι λόγοι του κατ’ επείγοντος γιατί δεν έχουν εξηγηθεί. Θεωρούμε ότι για άλλη μία φορά για άλλους λόγους και άλλα συμφέροντα, έγινε ένα μεγάλο σόου χωρίς λόγο».

Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Επανεκκίνηση» Γ. Μοθωναίος, είπε: «Θεωρούμε ότι θα πρέπει ο Δήμος από τη μεριά του να κάνει κατοχύρωση νομική και τεχνική της περιουσίας που έχει και γειτνιάζει του Ναυαγίου και συγκεκριμένα σε Αναφωνήτρια και Βολίμες. Επίσης, θα πρέπει να κάνει μια τεχνικοοικονομική μελέτη σκοπιμότητας για εγγύηση θέασης και αξιοποίησης του Ναυαγίου. Δυστυχώς το κράτος εδώ και πολλά χρόνια έχει πολύ μεγάλη ευθύνη. Το Υπ. Οικονομικών το Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας και το Υπ. Τουρισμού δεν έχουν προβεί σε μελέτες για τη συντήρηση και τη διαχείριση του σκάφους εδώ και τόσα χρόνια. Λόγω της κλιματικής αλλαγής και των έντονων καιρικών φαινομένων το πλοίο μπορεί να εξαφανιστεί».

Ο πρόεδρος της Τ.Κ. Βολιμών, Ν. Θεοδόσης, τόνισε: «Αυτή η εικόνα προσβάλει όλη τη Ζακυνθινή κοινωνία και πρωτίστως την Ορεινή Ζάκυνθο. Είναι απαράδεκτες αυτές οι τακτικές και συνεχίζουμε να ανακατεύουμε πράγματα! Ήταν η τελευταία ευκαιρία να καταλάβει η Ζακυνθινή κοινωνία τι συμβαίνει σε μια περιοχή που επιβάλλεται εδώ και χρόνια να έχει αναβαθμιστεί».

Υπέρ της Επιτροπής Βουλευτής και Περιφερειάρχης

Σήμερα, Δευτέρα, αναμένεται να τοποθετηθεί στη Βουλή και ο Βουλευτής Ζακύνθου, Δ. Ακτύπης, ο οποίος από το Σάββατο έδωσε το στίγμα του, τονίζοντας ότι «θα πρέπει να υπάρχει ένας Φορέας, ο οποίος θα έχει τις δυνατότητες, γρήγορα να κινηθεί με τα αντίστοιχα χρήματα, τα οποία χρειάζονται για την περιοχή».
Πιο αναλυτικά, δήλωσε: «Δεν μπορεί να αφεθεί στην τύχη του το Ναυάγιο, πρέπει να προστατευτεί, να συντηρηθεί και να υπάρχει ασφάλεια στο πλάτωμα. Όλα αυτά πρέπει να γίνουν και θεωρώ ότι δεν μπορούν να γίνουν από κανέναν άλλον, παρά μόνο κεντρικά, γιατί απαιτείται και χρήμα, το οποίο θα πρέπει να δοθεί για αυτές τις συντηρήσεις. Πρέπει να υπάρχει ένας Φορέας, ο οποίος θα έχει τις δυνατότητες γρήγορα να κινηθεί με τα αντίστοιχα χρήματα τα οποία χρειάζονται για την περιοχή. Μίλησα με όλους τους Υπουργούς. Και με τον κ. Κικίλια και με τον κ. Θεοχάρη και με τον κ. Βορίδη είχε ενστάσεις ως προς την Α.Ε. και μάλιστα του είπα ότι δεν με ενδιαφέρει αν θα είναι Α.Ε. αλλά το να γίνει ένας φορέας ο οποίος θα διαχειριστεί με σωστό τρόπο τη συντήρηση του Ναυαγίου, τη συντήρηση του σκάφους. Ταυτόχρονα, να υπάρχει η απαιτούμενη ασφάλεια και ευπρεπισμός του χώρου. Αντί να υπάρχουν έριδες και να τσακωνόμαστε πάνω από το κουφάρι του πλοίου, το οποίο διαλύεται, αυτό που θα έπρεπε όλοι, είναι να προσπαθήσουμε σαν μια γροθιά να πάμε να περισώσουμε ότι υπάρχει. Γιατί ακούγονται και φωνές που λένε εμάς δεν μας ενδιαφέρει ο «Παναγιώτης». Μα τι νόημα έχει αν δεν υπάρχει το πλοίο; Τέτοιες παραλίες χωρίς το κουφάρι υπάρχουν χιλιάδες. Αυτό που δίνει την ιδιαιτερότητα είναι το κουφάρι. Αν δεν συντηρήσουμε λοιπόν αυτή την εικόνα, δεν έχουμε το αξιοθέατο. Από εκεί και πέρα όλα τα υπόλοιπα τα βλέπουμε. Και με τους θρησκευτικούς θησαυρούς που υπάρχουν στην περιοχή μπορούμε να τα δούμε και γενικώς μπορούμε να επεκταθούμε και να συνεργαστούμε. Σε αυτή τη φάση, νομίζω ότι βασικός σκοπός της κυβέρνησης είναι να περισώσει το αξιοθέατο και τίποτα περισσότερο. Η πρωτοβουλία είναι προς αυτή την κατεύθυνση και δεν μας ενδιαφέρει τι μορφή θα έχει. Μπορεί και εγώ να είχα τις ενστάσεις μου για την Α.Ε. αλλά αυτό δεν λέει τίποτα. Μας ενδιαφέρει να υπάρξει ένας φορέας, με οποιαδήποτε μορφή, ο οποίος θα μπορέσει να καλύψει αυτή τη συγκεκριμένη περιοχή, η οποία είναι καθορισμένη από το 2018 με ΦΕΚ και ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο, είναι κρατική περιουσία. Επί της κρατικής περιουσίας εμείς θα επέμβουμε».

Ομοίως και η Περιφερειάρχης Ι.Ν. Ρόδη Κράτσα – Τσαγκαροπούλου χαρακτήρισε θετική εξέλιξη την τροπολογία. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε με τίτλο «Ναυάγιο Ζακύνθου, νέα εποχή», σημειώνει: «Θετική εξέλιξη για την προστασία και ανάδειξη της τοποθεσίας «Ναυάγιο» με ξεχωριστή ταυτότητα φυσικού μνημείου και επισκεψιμότητας, είναι η τροπολογία που καταθέτει ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας. Αφορά στην δημιουργία δομής με επωνυμία «Επιτροπή Πρότυπης Τουριστικής Αξιοποίησης και Προστασίας του Ναυαγίου Ζακύνθου» με αρμοδιότητα την συντήρηση, προστασία και διαχείριση τόσο της επισκεψιμότητας όσο και του χώρου. Η κοινωνία της Ζακύνθου, οι παραγωγικοί φορείς εκφράζουν την ικανοποίηση αλλά και την αισιοδοξία τους για την θετική αυτή εξέλιξη που θα σώσει την ταυτότητα του Ναυαγίου και θα δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις προβολής του. Τα αποτελέσματα θα είναι θετικά για την Ζάκυνθο, την Περιφέρεια και την χώρα μας. Η Ελληνική διακυβέρνηση κάνει το χρέος της. Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων θα στηρίξει τις συντονισμένες προσπάθειες για το «Ναυάγιο» και την Ζάκυνθο που στέλνουν «κραυγή αγωνίας» για την διάσωση, την ασφάλεια και την αξιοποίηση του φυσικού μνημείου και του ναυαγισμένου πλοίου, ως ένα ισχυρό τοπόσημο».

Χθες, για το θέμα, η δημοτική αρχή, εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση, την οποία μάλιστα κοινοποίησε: στο γραφείο του Πρωθυπουργού, στον υπ. Εσωτερικών Μ. Βορίδη, στον υπ. Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη και στον υπ. Τουρισμού Β. Κικίλια.

Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ

«Δεν αμφισβητείται το γεγονός ότι το «Ναυάγιο» είναι η κορωνίς μιας ευρύτερης περιοχής της ορεινής Ζακύνθου στην οποία περιλαμβάνεται η ιστορική μονή του Αγίου Γεωργίου, το εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέα που αγιογραφίες του φυλάσσονται στο Μουσείο της Ζακύνθου, η σπηλιά του Αγίου Γερασίμου και άλλες ανυπέρβλητου φυσικού κάλους περιοχές.
Η Κατασκευή έργων για την αξιοποίησή των είναι άμεση ανάγκη.
Κατά προτεραιότητα προέχουν να κατασκευαστούν τα έργα που αφορούν το «Ναυάγιο» εντός της περιοχής που οριοθετείται ως ιδιοκτησία της Κτηματικής Υπηρεσίας.
Για πρώτη φορά, πολύ σωστά, προτείνεται με τροπολογία να θεσπιστεί Επιτροπή η οποία θα αποφασίσει την κατασκευή των απαραίτητων έργων στην ιδιοκτησία της Κτηματικής Υπηρεσίας.
Επίσης ορθά προτείνονται ως μέλη της Επιτροπής να είναι φορείς που το «Ναυάγιο» εμπλέκεται στις επιχειρηματικές επιδιώξεις των μελών τους.
Δια πολλούς όμως άλλους λόγους θα πρέπει η διαχείριση της περιοχής να ανατεθεί από την Κτηματική Υπηρεσία στο Δήμο, όπως γίνεται δια όλες τις παραλίες του Νησιού και τούτο διότι:

1. Ο Δήμος θα επιβαρύνεται με πλέον του ενός εκατομμυρίου ευρώ ετησίως από ίδια έσοδα για τη ναυαγοσωστική κάλυψη του συνόλου των παραλιών του Νησιού σύμφωνα με τη Νομοθεσία.

2. Οι φορείς Επιμελητήριο και Σύλλογοι Ξενοδόχων δεν έχουν σκοπό την ενδυνάμωση των Ταμείων τους αλλά το συμφέρον των μελών τους, το οποίο εξυπηρετείται με την αυξημένη προσέλευση τουριστών λόγω «Ναυαγίου» και με την ανακατασκευή των κατεστραμμένων και ελλιπών υποδομών.

3. Ο Δήμος έχει τη δυνατότητα συντήρησης και ανακατασκευής των εγκαταστάσεων λόγω της Τεχνικής Υπηρεσίας και των αρμοδίων συνεργείων.

4. Η παρουσία του Δήμου μπορεί να εγγυηθεί την ασφαλή λειτουργία, την πυροπροστασία της περιοχής και την αποτροπή ατυχημάτων όπως επιβεβαιώνεται την τελευταία διετία παρά τα ψευδή στοχευόμενα δημοσιεύματα που σκοπό είχαν την απαξίωση της Δημοτικής Αρχής και την προώθηση προσωπικών συμφερόντων.

5. Ο Δήμος έχει την υποχρέωση αντικατάστασης και αναβάθμισης των κατεστραμμένων υποδομών του Νησιού που αποσκοπούν στο γενικό συμφέρον επιχειρηματιών και Δημοτών.

Κατόπιν τούτων είναι αναγκαίο να ενδυναμώσει τα ίδια έσοδά του τα οποία έχουν σοβαρή μείωση λόγω των συνεπειών των συνεχών δυσμενών καταστάσεων του κορονοϊού, του «Ιανού», την κλιματικής αλλαγής κλπ.
Εν γνώσει αυτής της πραγματικότητας η Δημοτική Αρχή αποφάσισε μετά από σχετική έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου τη σύσταση φορέα με τη μορφή Ανωνύμου Εταιρίας με σκοπό τη διαχείριση του «Ναυαγίου» μετά σχετικής ανάθεσης από την Κτηματική Υπηρεσία, όπως γίνεται με όλες τις παραλίες του Νησιού.

Είναι απολύτως βέβαιο ότι οποιαδήποτε άλλη λύση η οποία θα οδηγήσει σε άδικες επιλογές εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων και σκοπιμοτήτων, θα έχει ως αποτέλεσμα την καθολική αντίδραση των δημοτών και την ακύρωση του αξιόλογου κυβερνητικού ενδιαφέροντος και των οικονομικών παροχών στο Νησί.
Η συμμετοχή του Επιμελητηρίου και των Συλλόγων των Ξενοδόχων στο φορέα διαχείρισης του «Ναυαγίου» και μάλιστα χωρίς τη συμμετοχή του Δήμου, όπως αρχικά είχε μεθοδευτεί, γεγονός που δείχνει τις προθέσεις από την εμπειρία αναλόγων συμμετοχών που έχουν επιφέρει στο Δήμο εκατομμύρια ευρώ ζημία, συμπεραίνεται ότι δεν παρέχει η συμμετοχή αυτή τα εχέγγυα για εξυπηρέτηση των συμφερόντων των δημοτών.
Πέραν της σοβαρότητας και σημαντικής ευθύνης της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής για τα καθ’ εαυτής υπάρχει σημαντικό μερίδιο ευθύνης δια τους ως άνω θεσμικούς φορείς στο επιχειρηματικό και κοινωνικό γίγνεσθαι της Ζακυνθινής Κοινωνίας διαχρονικά και τούτο αποτυπώνεται από τους δημότες στις εκλογικές αναμετρήσεις».

Άρθρο 9

Μέτρα προστασίας Ναυαγίου Ζακύνθου

1. Η οριοθετημένη ζώνη αιγιαλού και παραλίας, όπως προσδιορίζεται στην υπ’ αρ. 146652/13.8.2018 απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου «Οριστικοποίηση προκαταρκτικής γραμμής αιγιαλού (ΠΌ.Α.) στην Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου» (Δ’ 298), και ειδικότερα από το σημείο Α (με συντεταγμένες Χ=202945,5 Υ=4194509,5) μέχρι το σημείο Β (με συντεταγμένες Χ=203412,0 Υ=4196503) μετά των εντός αυτής επικείμενων κινητών πραγμάτων (ναυάγιο), ακινήτων, κατασκευών και εγκαταστάσεων, με τα παραρτήματα και τα συστατικά τους, αποτελεί, ενόψει της εξέχουσας τουριστικής σημασίας της για τη χώρα, Πρότυπη Τουριστική Περιοχή Αξιοποίησης και Προστασίας.

2. Η διενέργεια πάσης φύσεως πράξεων διοίκησης και διαχείρισης της ως άνω οριοθετημένης ζώνης, ανάθεσης σύνταξης μελετών και έργων και υποβολής κάθε αναγκαίας αίτησης για την έκδοση των αδειών διενέργειάς τους, με σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος, την αποφυγή του κινδύνου κατάρρευσης του ναυαγίου, τη συντήρησή του, την ασφαλή διαμόρφωση των διόδων πρόσβασης σε αυτό και την προστασία των επισκεπτών, ανατίθεται σε Επιτροπή ΠρότυπηςΤουριστικής Αξιοποίησης και Προστασίας του Ναυαγίου Ζακύνθου.

3. Η Επιτροπή Πρότυπης Τουριστικής Αξιοποίησης και Προστασίας του Ναυαγίου Ζακύνθου συγκροτείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Τουρισμού, Οικονομικών και Εσωτερικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, και αποτελείται από πέντε (5) μέλη, ως εξής:
α) ένα (1) μέλος ορίζεται από τον Υπουργό Τουρισμού και έχει την ιδιότητα του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Τουριστικής Πολιτικής ή της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού,
β) ένα (1) μέλος υποδεικνύεται από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων,
γ) ένα (1) μέλος υποδεικνύεται από τον Δήμο Ζακύνθου,
δ) ένα (1) μέλος υποδεικνύεται από τους υφιστάμενους τοπικούς συλλόγους ξενοδόχων και ε) ένα (1) μέλος υποδεικνύεται από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Ζακύνθου.
Ειδικά, για τη λήψη αποφάσεων σε θέματα διαχείρισης και διοίκησης της οριοθετημένης ζώνης της παρ. 1, που αφορούν στη διαμόρφωση, συντήρηση ή χρήση αιγιαλού ή παραλίας, συμμετέχει, με δικαίωμα ψήφου, στις συνεδριάσεις της Επιτροπής και ένας (1) εκπρόσωπος της Κτηματικής Υπηρεσίας, ο οποίος υποδεικνύεται από τον Υπουργό Οικονομικών.

4. Στο σύνολο των ακινήτων, εγκαταστάσεων και κινητών πραγμάτων που εντοπίζονται στην Πρότυπη Τουριστική Περιοχή Αξιοποίησης και Προστασίας διενεργούνται νομίμως πράξεις διοίκησης, διαχείρισης, συντήρησης και κατάλληλης διαμόρφωσης σύμφωνα με την παρ. 2, προς τον σκοπό της ασφάλειας των επισκεπτών, της προσβασιμότητας της περιοχής και της βιωσιμότητας και προστασίας του τουριστικού εκθέματος εντός αυτής, με τήρηση όλων των ισχυόντων περιβαλλοντικών όρων και πολεοδομικών κανόνων.

5. Για τη διενέργεια όλων των έργων διοίκησης και διαχείρισης της Πρότυπης Τουριστικής Περιοχής Αξιοποίησης και Προστασίας που αφορούν ενδεδειγμένες ενέργειες προστασίας του περιβάλλοντος, αποφυγής κινδύνου κατάρρευσης του ναυαγίου, συντήρησης, προστασίας και ασφαλούς διαμόρφωσης των διόδων πρόσβασης σε αυτό, η Επιτροπή Πρότυπης Τουριστικής Αξιοποίησης και Προστασίας του Ναυαγίου Ζακύνθου δύναται, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης της εθνικής νομοθεσίας, να λειτουργεί ως αναθέτουσα αρχή για κάθε έργο ανάθεσης μελετών ή εργασιών για τη συντήρηση και αποφυγή του κινδύνου κατάρρευσης του ναυαγίου, για τη διάνοιξη οδών, την κατάλληλη αντιστήριξη και την ασφαλή διαμόρφωση των διόδων πρόσβασης σε αυτό. Η χρηματοδότηση των μελετών και των έργων αυτών καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Τουρισμού με ειδική χρηματοδότηση που του χορηγείται για τον σκοπό αυτό από τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι συμβάσεις ανάθεσης μελετών και έργων για τους σκοπούς του παρόντος υπογράφονται από τον Υπουργό Τουρισμού.

6. Ως κατεπείγουσα ανάγκη που πληροί τους όρους εφαρμογής της περ. γ της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016 (Α’ 147) για την ανάθεση έργων και μελετών συντήρησης της παρ. 5 νοείται η διακινδύνευση της ασφάλειας και της υγείας των επισκεπτών του ναυαγίου, η απειλή ουσιώδους καταστροφής ή υποβάθμισηςτου γεωμορφολογικού περιβάλλοντος με αποτέλεσμα την απώλεια βασικών χαρακτηριστικών του συγκεκριμένου τουριστικού προορισμού και ο άμεσος κίνδυνος διάλυσης ή σημαντικής καταστροφής των σωζώμενων κινητών πραγμάτων σε αυτό.

7. Κάθε αναγκαία άδεια για τη διενέργεια των ενδεδειγμένων επεμβάσεων συντήρησης, αντιστήριξης, διάνοιξης οδών και διαμόρφωσης ασφαλούς πρόσβασης στην περιοχή χορηγείται, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης, με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων των Υπουργείων Τουρισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργείου, εντός αποκλειστικής προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την υποβολή σε αυτά των αναγκαίων δικαιολογητικών, άλλως με κοινή απόφαση των συναρμοδίων κατά τα ανωτέρω Υπουργών, κατόπιν εισήγησης των αρμοδίων υπηρεσιών, με πρόβλεψη όλων των αναγκαίων περιβαλλοντικών και λοιπών όρων για την ορθή και ασφαλή διενέργεια των εργασιών και επεμβάσεων. Για την έκδοση της κοινής απόφασης του πρώτου εδαφίου απαιτείται υποβολή σχετικής μελέτης στην κατά περίπτωση αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία και κάθε συναρμόδιο φορέα και διατύπωση γνώμης ως προς τους αναγκαίους όρους. Η γνώμη παρέχεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας είκοσι (20) ημερών, άλλως, σε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της ως άνω προθεσμίας, τεκμαίρεται ως θετική για την έκδοση της κοινής απόφασης του πρώτου εδαφίου.

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.