Η Οσία Γερόντισσα Παϊσία μοναχή, κατά σάρκα μητέρα του Γέροντα Νεκταρίου Μουλατσιώτη, αναχώρησε πριν λίγη ώρα για την αιώνια ζωή, μετά τον Εσπερινό των Αγίων Πάντων και του Αγίου Παϊσίου του Μεγάλου, όπου είχε λάβει και το όνομά του κατά την μοναχική κουρά της.

Το άγιο σκήνωμά της θα εκτεθεί προς προσκύνηση για τους πιστούς, στην ανδρώα Ιερά Μονή του Τρικόρφου Φωκίδος.

Το απόγευμα της Κυριακής 19 Ιουνίου 2022 και ώρα 5:30 μ.μ. θα γίνει η εξόδιος ακολουθία στο Καθολικό της ανδρώας Ιεράς Μονής όπου και θα ενταφιαστεί εντός του αυλείου χώρου της Μονής.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΜΟΥΛΑΤΣΙΩΤΗ

Γεννήθηκε στις 6/7/1957 στην Αθήνα και πήρε κατά τη βάπτισή του το όνομα Γεώργιος. Τελείωσε το δημοτικό σχολείο στην Ηλιούπολη Αθηνών, συνέχισε τις εγκύκλιες σπουδές του αριστεύοντας σε High School στο Detroit των ΗΠΑ και τις ανώτατες λαμβάνοντας το πτυχίο της Μαρασλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας Αθηνών το 1977 και της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας) το 1986.

Από το 1979 έως το 1990 εργάσθηκε στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση διδάσκοντας ως δάσκαλος σε διάφορα Δημοτικά Σχολεία.

Υπηρέτησε το στρατιωτικό του στο πυροβολικό σώμα του ελληνικού στρατού, από τον Σεπτέμβριο του 1977 ως τον Νοέμβριο του 1979. Η υποδειγματική του συμπεριφορά και η βιωματική του πίστη στον Χριστό συνετέλεσαν ώστε οι αξιωματικοί του να του αναθέτουν ομιλίες θρησκευτικού περιεχομένου στους στρατιώτες διαφόρων Μονάδων. Μετά τις σπουδές του εργάσθηκε στην κατώτερη εκπαίδευση, αφήνοντας άριστη εντύπωση στους συναδέλφους του και στους γονείς.

Έχοντας λάβει και το πτυχίο Κατηχητών της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος εργάσθηκε από ηλικίας 18 ετών ως κατηχητής της Αρχιεπισκοπής Αθηνών στην ενορία Κοιμήσεως Θεοτόκου και αργότερα Αγίων Τιμοθέου και Μαύρας Ηλιουπόλεως. Ταυτόχρονα εργαζόταν και ως κατηχητής της Ιεράς Μητροπόλεως Νέας Σμύρνης, στις ενορίες Αγίας Βαρβάρας Π. Φαλήρου και Κοιμήσεως Θεοτόκου Αργυρουπόλεως.

Από πολύ νωρίς ανέδειξε μια πλούσια δραστηριότητα με αξιόλογα διοικητικά προσόντα. Σε ηλικία 20 ετών, αφού ήδη είχε οργανώσει τα ανωτέρω κατηχητικά με μεγάλη επιτυχία, ιδρύει δύο επιπλέον νεανικά κέντρα που στεγάζονται ήδη από το 1977 σε υπερσύγχρονες αίθουσες με μπιλιάρδα, ποδοσφαιράκια, πίνγκ-πόνγκ, επιτραπέζια και άλλα παιχνίδια, χρησιμοποιώντας με αποστολική εφευρετικότητα κάθε θεμιτό μέσο για να προσελκύσει τους νέους της Ηλιούπολης κοντά στην Εκκλησία.

Το κατηχητικό του έργο θα αποδώσει πλούσιους καρπούς, καθ’ ότι εξ’ αυτού προέρχονται οι πρώτοι εκ των επιστημόνων μοναχών και μοναζουσών που θα κοινοβιάσουν υπό την καθοδήγησή του στο Τρίκορφο Φωκίδος. Από το κατηχητικό του έργο επίσης προέρχονται και αρκετοί επιστήμονες που απαρτίζουν επιστημονικό κύκλο νέων στην Ηλιούπολη Αθηνών, καθώς και νέοι άνθρωποι που δημιούργησαν χριστιανικές οικογένειες.

Ήδη από αυτή την εποχή ο ημερήσιος και περιοδικός τύπος ασχολήθηκε με επαινετικά λόγια για το ιεραποστολικό του έργο και η φήμη της δράσης του ξεπερνούσε τα όρια των Αθηνών, λαμβάνοντας πανελλαδική εμβέλεια. Κατά την περίοδο που δραστηριοποιείται αρχικά ως λαϊκός και αργότερα ως κληρικός στην περιφέρεια της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, το Χριστιανικό Κέντρο Νεότητος Ηλιουπόλεως (στο οποίο συμμετέχουν 500 περίπου νέοι Γυμνασίου και Λυκείου) επιτυγχάνει να απαρτίζονται τα δεκαπενταμελή μαθητικά συμβούλια των σχολείων της Ηλιουπόλεως από συντριπτικά ποσοστά πνευματικών τέκνων και μελών των νεανικών ομάδων του π. Νεκταρίου. Αυτό το φαινόμενο εύλογα θα προκαλέσει τον φθόνο μερικών «φωταδιστών» – εχθρών της Εκκλησίας, οι οποίοι έγραψαν ότι «σκοταδιστής» κληρικός ελέγχει τα Λύκεια και τα Γυμνάσια της Ηλιούπολης.

Ο π. Νεκτάριος υπήρξε επίσης πρωτοστάτης και ενεργό μέλος του Συλλόγου Ανεγέρσεως Ιερού Ναού Αγίων Τιμοθέου και Μαύρας Ηλιουπόλεως, του οποίου διετέλεσε και ταμίας. Παρότι υπήρξε η ψυχή της ανεγέρσεως του Ναού αυτού, όταν αργότερα του έγινε σχετική πρόταση από την Αρχιεπισκοπή, ως ιδεολόγος δεν δέχθηκε να διοριστεί Προϊστάμενος στην ενορία όπου ο ίδιος πρωτοστάτησε στη δημιουργία της.

ΔΕΚΑΕΤΙΑ 1981 – 1991

Μοναχός και Αρχιμανδρίτης

Στις 9 Απριλίου 1981, σε ηλικία 24 ετών, εκάρη ρασοφόρος μοναχός από τον Ηγούμενο της Ι. Μονής Ταξιαρχών Αιγιαλείας Αρχιμ. Δωρόθεο. Στις 10 Μαΐου 1981 εκάρη Μεγαλόσχημος από τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιο και έλαβε το όνομα Νεκτάριος, ενώ στις 26 Ιουλίου του ιδίου έτους χειροτονήθηκε διάκονος από τον ίδιο Επίσκοπο. Στις 15 Απριλίου 1984, κατόπιν Αρχιερατικής εντολής του τότε Δημητριάδος και μετέπειτα Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χριστοδούλου, χειροτονήθηκε Πρεσβύτερος από τον τότε Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Καλλίνικο, ο οποίος του απένειμε και το οφφίκιο του Αρχιμανδρίτη.

Ως κληρικός υπηρέτησε κατόπιν και στις Μητροπόλεις Θεσσαλιώτιδος και Σιδηροκάστρου. Διορίσθηκε και εξετέλεσε τα καθήκοντά του με επιτυχία ως Ιεροκήρυξ και Προϊστάμενος Ι. Ναών, αλλά και ως διευθυντής Νεότητος, υπεύθυνος ενοριακών νεανικών κέντρων και αρχηγός Μητροπολιτικών κατασκηνώσεων. Υπόδειγμα ανιδιοτέλειας και αφιλοχρηματίας, υπηρέτησε την Εκκλησία αμισθί επί σειρά ετών, αρνούμενος να δεχθεί χρήματα από την τέλεση των ιερών μυστηρίων.

Ιεροκήρυκας, συγγραφέας και διωκόμενος κληρικός

Από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 οι ομιλίες του θα ξεκινήσουν να κυκλοφορούν σε δεκάδες χιλιάδες αντίτυπα κασέτας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τα φλογερά του κηρύγματα τον οδηγούν, κατόπιν προσκλήσεων από τους απόδημους Έλληνες, να επισκεφθεί επανειλημμένα τις ελληνικές κοινότητες στη Γερμανία, Ιταλία, Αγγλία, Γαλλία, ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία και Βουλγαρία, για να τις ενισχύσει πνευματικά με ομιλίες και εξομολογήσεις.

Έχοντας επί σειρά ετών παρακολουθήσει παρά τους πόδας του π. Αντωνίου Αλεβιζόπουλου αντιαιρετικά μαθήματα, ανέπτυξε ζωηρή αντιαιρετική δράση για την οποία διώχθηκε κατ’ επανάληψη από αιρετικούς και κάθισε στο εδώλιο του κατηγορουμένου, χωρίς όμως ποτέ να καταδικασθεί.

Ο π. Νεκτάριος Μουλατσιώτης συγκαταλέγεται αναμφισβήτητα ανάμεσα στους κληρικούς που έχουν υποστεί πολλούς άδικους διωγμούς εξαιτίας της δράσης τους. Κατά τη διάρκεια όλων των ετών της πορείας του ως σήμερα διάφοροι ζηλόφθονοι άνθρωποι που φθόνησαν το πρόσωπο και το έργο του, θέλησαν πολλάκις να τον σπιλώσουν, συκοφαντώντας τον και σύροντάς τον στα πολιτικά ή και εκκλησιαστικά δικαστήρια, τα οποία πάντοτε τον έκριναν αθώο και απετέλεσαν δοκιμασίες που τον κατέστησαν ισχυρότερο για να συνεχίσει το έργο του.

Ήδη κατά τη δεκαετία αυτή έχει ξεκινήσει και το συγγραφικό του έργο με μικρά βιβλία που έχουν κατηχητικό, αγιολογικό, εκκλησιολογικό, εσχατολογικό, απολογητικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

Το 1983 κυκλοφόρησε το πολυδιαβασμένο best seller «Πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας;», με το οποίο πρωτοστάτησε στην αφύπνιση του λαού για την επερχόμενη κυριαρχία του Αντιχρίστου, μεταδίδοντας τη σχετική Αγιογραφική και Πατερική διδασκαλία. Στο βιβλίο ανέλυσε με προγνωστικό τρόπο πολλά από τα «σημεία των καιρών» που επρόκειτο να αναφανούν καθαρά μετά από δύο ή τρεις δεκαετίες!

Στα τέλη του ίδιου έτους ο π. Νεκτάριος ίδρυσε την εφημερίδα «Ορθόδοξη Μαρτυρία» που αργότερα θα εξελιχθεί σε ένα από τα σημαντικότερα εκκλησιαστικά περιοδικά ευρείας κυκλοφορίας. Κατά τα μέσα της δεκαετίας ’80 το κηρυγματικό του έργο συμπληρώνει με ανάλογα άρθρα και αφυπνιστικά έντυπα, ενώ επίσης πρωτοστατεί σε πορείες διαμαρτυρίας εναντίον της αθεΐας και του αντιπατριωτισμού στην εκπαίδευση, αλλά και κατά της αρπαγής της εκκλησιαστικής περιουσίας από το Κράτος.

Ο αγώνας του εντείνεται με την κυκλοφορία του βιβλίου του «Ένας υπόδικος του αιώνα μας», όπου συλλέγει καταγγελίες γονέων για την αντισυνταγματική και αντιεκκλησιαστική προπαγάνδα άθεων εκπαιδευτικών ανά την Ελλάδα και το οποίο θα αποτελέσει αφορμή και πειστήριο για σχετική διαμαρτυρία της Ι. Συνόδου προς τον τότε Υπουργό Παιδείας Απ. Κακλαμάνη. Επίσης, με ένα «Τηλεγράφημα Διαμαρτυρίας» προς τον τότε Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κυρό Σεραφείμ, στις 26-10-1984, παραθέτει δείγματα του αντιεπιστημονικού περιεχομένου των σχολικών βιβλίων που ήδη από τότε καλλιεργούσαν το αντιχριστιανικό πνεύμα στα νεανικά μυαλά, προειδοποιώντας ότι «οι νέοι μας σε λίγο θα γίνουν γενίτσαροι».

Ιδρυτής Ιεραποστολικής Αδελφότητας και Κατασκηνώσεων

Το 1984 ο π. Νεκτάριος ίδρυσε με έδρα την Ηλιούπολη Αθηνών την Ορθόδοξη Ιεραποστολική Αδελφότητα «Ο Άγιος Αυγουστίνος», η οποία εργάζεται με ποικίλλες δραστηριότητες πνευματικού, εθνικού και φιλανθρωπικού χαρακτήρα και της οποίας προεδρεύει τιμητικά ο ίδιος για ένα χρόνο.

Το ίδιο έτος ξεκίνησε και τη δημιουργία της ανδρώας Ιεράς Μονής και των χριστιανικών νεανικών κατασκηνώσεων στο Τρίκορφο Φωκίδος, με την ευλογία του μακαριστού Μητροπολίτου Φωκίδος κυρού Χρυσοστόμου, ο οποίος είχε δώσει από τότε και την ευλογία για την συγκρότηση και ανέγερση κτιρίων μοναστικών Αδελφοτήτων, υπό την πνευματική καθοδήγηση του π. Νεκταρίου.

Οι κατασκηνώσεις στο Τρίκορφο που έλαβαν το όνομα «Γαλιλαία» εξελίχθηκαν σε έργο μοναδικό, καθώς φιλοξένησαν σε θαυμάσιες σύγχρονες εγκαταστάσεις περισσότερους από 400 νέους και νέες ετησίως, εντελώς δωρεάν επί δύο και πλέον δεκαετίες και συνεχίζουν να τους φιλοξενούν κατά την εποχή της οικονομικής κρίσης με ελάχιστα, συμβολικά ποσά συμμετοχής. Οι χώροι φιλοξενίας «Γαλιλαία» της Ι. Μητροπόλεως Φωκίδος εξακολουθούν (υπό κανονικές συνθήκες) να υποδέχονται εκατοντάδες παιδιά και νέους από όλη την Ελλάδα και επιπλέον δέχονται ετησίως σε ειδικές περιόδους ΑΜΕΑ και περιστασιακά νέους και νέες του απόδημου ελληνισμού, καθώς και ομάδες ορθοδόξων αλλοδαπών.

ΔΕΚΑΕΤΙΑ 1991 – 2001

Ιδρυτής και ηγούμενος δύο Κοινοβίων Ησυχαστηρίων

Το 1991 ξεκινά στην ευρύτερη περιοχή του Τρικόρφου Φωκίδος την ανέγερση του κύριου συγκροτήματος των μεγάλων κτιριακών εγκαταστάσεων μιας ανδρώας Αδελφότητας και κατόπιν τα κτίρια μιας ανεξάρτητης γυναικείας, για την εγκατάσταση πνευματικών τέκνων του που επιθυμούσαν να μονάσουν, με την άδεια και ευλογία του μακαριστού τότε Μητροπολίτου Φωκίδος κυρού Αθηναγόρα.

Με τα πνευματικά, ηγετικά και διοικητικά προσόντα που τον διακρίνουν κατορθώνει σε διάστημα μικρότερο των 10 ετών, να παρουσιάσει δυο νέα μοναστικά φρούρια της Ορθοδοξίας που συνδυάζουν το ιερό βίωμα της παραδόσεως της Εκκλησίας με τα σύγχρονα τεχνικά μέσα της εποχής μας.

Οι αρετές του ως Γέροντος και πνευματικού πατέρα των μοναζόντων συνετέλεσαν στην άμεση επάνδρωση με νέους επιστήμονες, αλλά και στην αριθμητική και πνευματική πρόοδο των δύο νέων κοινοβίων, τόσο του ανδρώου των Αγίων Αυγουστίνου και Σεραφείμ του Σαρώφ, όσο και του γυναικείου των Αγίων Νεκταρίου και Φανουρίου. Από τότε τα λεγόμενα «Μοναστήρια του Τρικόρφου», τα οποία αργότερα θα λάβουν τη νομική μορφή των Ιερών Ησυχαστηρίων, αποτελούν προπύργια και φάρους της Ορθοδοξίας με διεθνή ακτινοβολία, καθώς και πόλους έλξης χιλιάδων προσκυνητών ετησίως. Σήμερα (2021) εγκαταβιούν και ασκούνται σ’ αυτά δυο ευάριθμες αδελφότητες, εκ των οποίων η ανδρώα αριθμεί 30 και η γυναικεία περισσότερα από 20 μέλη.

Εμπνευστής αναδείξεως συμβόλων της Ορθοδοξίας

Το 1993 με έμπνευση του Γέροντος Νεκταρίου ανεγείρεται εντός του ανδρώου Ησυχαστηρίου το μεγαλύτερο ανά τον κόσμο καμπαναριό, με 400 σήμαντρα και 62 καμπάνες, το οποίο αποτελεί «αναβίωση» του θρυλικού καμπαναριού της Αγια-Σοφιάς Κωνσταντινουπόλεως, του γνωστού από τα δημοτικά ποιήματα ιδεατού συμβόλου του νεώτερου ελληνισμού. Έμπνευσή του επίσης αποτελεί και η δημιουργία «Κατακομβών» στο γυναικείο Ησυχαστήριο των Αγίων Νεκταρίου και Φανουρίου, όπου αναπαρίσταται ένας τόπος πρωτοχριστιανικής λατρείας της εποχής των διωγμών του χριστιανισμού.

Αγωνιστής κατά του διεθνιστικού ολοκληρωτισμού με ποικίλλες δραστηριότητες

Κατά τις αρχές της δεκαετίας του ’90 η εφημερίδα «Ορθόδοξη Μαρτυρία» λαμβάνει πλέον τη μορφή πολυσέλιδου έγχρωμου περιοδικού, που κυκλοφορεί σε περισσότερα από 80.000 αντίτυπα, εντελώς δωρεάν για όλους τους παραλήπτες (με προαιρετική συνδρομή), μέχρι την εποχή των δυσβάστακτων ταχυδρομικών τελών που θα επιβάλει μεροληπτικώς στα θρησκευτικά έντυπα η κυβέρνηση Σιμήτη.

Τη δεκαετία αυτή οι αγώνες του π. Νεκταρίου για την Ορθοδοξία και τον Ελληνισμό συνεχίζονται εντατικά με πολλά νέα κηρύγματα, άρθρα, ειδικές εκδόσεις ενημέρωσης και διαφώτισης του πιστού λαού για τα τεκταινόμενα, αλλά και με συγκεντρώσεις και πορείες διαμαρτυρίας για την υπεράσπιση της εθνικής κυριαρχίας και της ανθρώπινης ελευθερίας από το ηλεκτρονικό φακέλλωμα των νέων «ταυτοτήτων», που ήδη γίνονταν απόπειρες να εκδοθούν.

Το 1997 εκλέγεται πρόεδρος της «Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνος κατά της Συνθήκης Σένγκεν», διά της οποίας αποδυναμώθηκε το ελληνικό κοινοβούλιο και έχασε την ισχύ του το Ελληνικό Σύνταγμα έναντι του Ευρωπαϊκού Δικαίου της λεγόμενης «ευρωπαϊκής προοπτικής», που αργότερα θα αποδεικνυόταν καταστροφική για την Ελλάδα. Κατά την κρίσιμη περίοδο που ψηφιζόταν η επάρατη Συνθήκη, ο π. Νεκτάριος με πιστούς κατεβαίνει επί 10ήμερο σε διαμαρτυρία έξω από τη Βουλή των Ελλήνων, ενώ νωρίτερα είχε συντάξει ενημερωτικές επιστολές και έντυπα, φροντίζοντας να κυκλοφορήσουν σε εκατοντάδες χιλιάδες αντίτυπα, με τα οποία κρούει ισχυρό κώδωνα εθνικού και πνευματικού κινδύνου:

Σε μια από τις βαρυσήμαντες ανοικτές επιστολές του προς την Ι. Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος (7-4-1997), προειδοποιεί τους Ιεράρχες ότι μέσω της Συνθήκης Σένγκεν «επιχειρείται η πνευματική υποδούλωση του Έθνους και της Εκκλησίας μας έναντι κάποιων πακέτων Ντελόρ», εκφράζοντας την ελπίδα του ότι η Ιεραρχία θα προβεί σε ενέργειες που θα αποσοβήσουν τα τεκταινόμενα. Επίσης κάνει και την τραγική εκτίμηση ότι «η Συμφωνία Σένγκεν είναι η καταστροφή της χώρας μας, διότι προβλέπει έξυπνα και πονηρά την επιστροφή του μουσουλμανικού στοιχείου στην Ελλάδα».

Σε έντυπο που κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά καταγγέλει τις συμφωνίες Μάαστριχτ και Σένγκεν ως πραξικοπηματικές, αφού πολλάκις καταργούν στην πράξη το Ελληνικό Σύνταγμα και προβλέπει ότι διαμέσου αυτών θα καταργηθούν βάσει του Κοινοτικού Δικαίου οι μισθοί και οι συντάξεις των κληρικών, αλλά και η ελληνική σημαία, ο εθνικός ύμνος, οι εθνικές εορτές, η ελληνική ιστορία, ακόμα και ο εορτασμός του ορθόδοξου Πάσχα, έναντι των διεθνιστικών ρυθμίσεων που επιβάλλει με αντιδημοκρατικές διαδικασίες η Ενωμένη Ευρώπη.

Με νέα επιστολή του στις 22-3-1999 επανέρχεται προτείνοντας προς τον Πρόεδρο της Συνοδικής Επιτροπής περί των ταυτοτήτων Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιερόθεο, «να ζητήσει επισήμως η Εκκλησία της Ελλάδος από την Κυβέρνηση να κατοχυρωθούν σε Ευρωπαϊκό επίπεδο τα άρθρα του Ελληνικού Συντάγματος που αναφέρονται στην Ορθόδοξη Πίστη, έτσι ώστε να υπερισχύσουν κάθε άλλης νομοθεσίας, ακόμα και της Κοινοτικής». Εναλλακτικά προτείνει, να κατοχυρωθούν σε Ευρωπαϊκό επίπεδο ως θεμελιώδη και μη αναθεωρήσιμα άρθρα α) ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της προσωπικής ελευθερίας και β) ο σεβασμός και η μη παραβίαση της θρησκευτικής συνείδησης εκάστου των πολιτών της Ε.Ε., με ιδιαίτερη μνεία στη δυνατότητα άρνησης των Ορθόδοξων Χριστιανών να συμμορφωθούν σε διατάξεις νόμων ή οδηγιών που έρχονται σε αντίθεση με τους Ιερούς Αποστολικούς και Συνοδικούς Κανόνες και την Ι. Παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Εκτιμώντας το αγωνιστικό του φρόνημα και την προγνωστική του διορατικότητα ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος θα τον διορίσει τον Ιούνιο του 2000 ως μέλος της οργανωτικής επιτροπής για την «λαοσύναξη» στην Αθήνα, για το θέμα των ταυτοτήτων και των αντιχριστιανικών πολιτικών μεθοδεύσεων…

Την ίδια χρονιά ως πνευματικός προϊστάμενος της Αδελφότητας «Ο Άγιος Αυγουστίνος» οργανώνει στην Αθήνα την εορταστική εκδήλωση «Ελλάδα – Ορθοδοξία στη νέα χιλιετία», γεμίζοντας δύο φορές τη μεγάλη αίθουσα 2500 ατόμων του ξενοδοχείου «Intercontinental».

ΔΕΚΑΕΤΙΑ 2001 – 2011

Δημιουργός του μουσικού σχήματος «Ελεύθεροι»

Μετά το 2000, με την ευλογία του μακαριστού Μητροπολίτου Φωκίδος κυρού Αθηναγόρα και την προτροπή του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χριστόδουλου, ο π. Νεκτάριος θα προχωρήσει στη συγκρότηση του μουσικού σχήματος «Ελεύθεροι», στα πλαίσια μιας πολύ επιτυχημένης μεθόδου σύγχρονης ποιμαντικής επικοινωνίας, η οποία απευθύνεται κυρίως στους νέους, προβάλλοντας στον ευρύτερο κοσμικό τους κύκλο τα «μεγάλα ιδανικά» της Ορθοδοξίας και της Ελλάδας.

Οι «Ελεύθεροι» θα ονομαστούν από την ιδιάζουσα συμπεριφορά της εμπορικότητας των ΜΜΕ «παπαροκάδες», θα κυκλοφορήσουν σταδιακά 4 μουσικά CD, θα δημιουργήσουν videoclips, θα πραγματοποιήσουν συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό με νεανικό κοινό χιλιάδων νέων και θα βρεθούν στην κορυφή της ελληνικής δισκογραφίας προκαλώντας το διεθνές ενδιαφέρον του τύπου και της τηλεόρασης, ενώ ταυτόχρονα θα αντιμετωπίσουν αποκλεισμό από τα ραδιόφωνα της ελεγχόμενης μουσικής βιομηχανίας. Κατά την ίδια χρονική περίοδο ο Αρχιμανδρίτης Νεκτάριος Μουλατσιώτης θα τιμάται κατά συρροή από Συλλόγους και φορείς ανά το πανελλήνιο με διακριτικά μετάλλια και βραβεία, για την εν γένει προσφορά του στο Έθνος και την Εκκλησία.

Τα τραγούδια αυτά που εξακολουθούν ν’ αποτελούν μια πολύ επίκαιρη μουσική επανάσταση συνειδήσεων κατά της αντιχριστιανικής «Νέας Τάξης», έχουν ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια προβολές στον ιστότοπο youtube.

Παραγωγός εκπομπών – δημόσιες παρεμβάσεις στήριξης της Εκκλησίας

Κατά τη δεκαετία του 2000 οι τηλεοπτικές εμφανίσεις, οι ραδιοφωνικές εκπομπές, τα διάφορα άρθρα και οι συνεντεύξεις του π. Νεκταρίου στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο συμβάλλουν σημαντικά στην προβολή θεμάτων πίστεως και στη στήριξη του έργου της Εκκλησίας.

Την περίοδο 2002-2006 παρουσιάζει εβδομαδιαία τηλεοπτική εκπομπή στο «Κανάλι 10» με πνευματικά και κοινωνικά θέματα, ενώ από το 2003 -2006 πρωτοπορεί ακόμα μια φορά για τα εκκλησιαστικά δεδομένα δημιουργώντας ραδιοφωνική εκπομπή με πολύ μεγάλη απήχηση στον μεγαλύτερο νεανικό ραδιοφωνικό σταθμό της Αττικής «Jeronimo Groovy. Κατά το έτος 2005, την εποχή της σκανδαλολογίας των ΜΜΕ που πλήττει ρασοφόρους και Ιεράρχες, αλλά και μετά το τηλεοπτικό παραλήρημα περί «σκανδάλου Βατοπαιδίου» στα τέλη του 2008, οι δημόσιες παρεμβάσεις του, για τις οποίες δεν υπολογίζει το προσωπικό κόστος, θα συντελέσουν προς την αποκατάσταση της αλήθειας.

Στις 14-1-2005 ο μακαριστός Μητροπολίτης Κορίνθου Παντελεήμων υπέβαλε πρόταση προς την Ι. Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, για την εγγραφή του Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη τιμητικώς στον Κατάλογο των προς Αρχιερατεία Εκλογίμων, επειδή «έχει διακριθεί για την αμισθί προσφορά του και την αξιόλογο δράση του στο έργο της Εκκλησίας». Ανάλογες προτάσεις υπέβαλλε δύο φορές και ο μακαριστός τότε Μητροπολίτης Φωκίδος κυρός Αθηναγόρας, κατά τα έτη 2005 και 2006.

Νέα εφημεριακά καθήκοντα κ.α. δραστηριότητες

Παράλληλα με τα ηγουμενικά του καθήκοντα ως Γέροντος και πνευματικού των δυο Ι. Ησυχαστηρίων στο Τρίκορφο, αναλαμβάνει και νέα εφημεριακά καθήκοντα, καθώς διορίζεται από τον Μητροπολίτη Φωκίδος Αθηναγόρα στις 23-1-2006 ως εφημέριος του Ι.Ν. Παμμεγίστων Ταξιαρχών Πενταγιών και στις 25-6-2009 ως εφημέριος του Ι.Ν. Εισοδίων Θεοτόκου Παλαιοξαρίου. Επιπλέον συνεχίζεται το κηρυγματικό του έργο και με αναμεταδόσεις ομιλιών του από ραδιοφωνικούς σταθμούς Μητροπόλεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Στις 6 Νοεμβρίου 2009 δημιουργεί το διαδικτυακό ορθόδοξο κανάλι στην πλατφόρμα του YouTube με την ονομασία «Geron Nektarios» (https://www.youtube.com/GeronNektarios). Σκοπός του είναι να κάνει έναν διαδικτυακό άμβωνα που θα φτάνει στα πέρατα της οικουμένης.

Συνεχίζοντας την αγωνιστική του δράση με ποιμαντική υπευθυνότητα, απευθύνει στις 29-11-2010 μια νέα «βαρυσήμαντη επιστολή προς τον Αρχιεπίσκοπο και όλους τους Μητροπολίτες», στην οποία υπενθυμίζει και εκ νέου παραθέτει σημαντικά στοιχεία για τον συσχετισμό της διεθνούς κρίσης και του νέου οικονομικού συστήματος της επερχόμενης «ηλεκτρονικής διακυβέρνησης» με το Αποκαλυπτικό χάραγμα του Αντιχρίστου της Ορθόδοξης προφητικής εσχατολογίας.

Επίσης θα καταγγείλει δημόσια (14-1-2011) τον Υπουργό Εσωτερικών Γ. Ραγκούση ότι ψεύδεται όταν υποστηρίζει ότι υπάρχει προστασία για τα προσωπικά δεδομένα της «κάρτας του πολίτη» μέσω του Νόμου 2472/97, αφού το περιεχόμενο του Νόμου αυτού δεν ενσωματώθηκε στη Συνθήκη Σένγκεν και δεν έχει κύρος Πρωτογενούς Δικαίου.

ΜΕΤΑ ΤΟ 2011

Επέτειος 30 ετών από την ρασοφορία του

Στις 9-1-2011, σε μια επετειακή εκδήλωση που έλαβε χώρα στον κατάμεστο Ι. Ναό Αγίας Μαρίνας Ηλιουπόλεως για την 30ετή πορεία του Γέροντα Νεκταρίου στη διακονία της Εκκλησίας, η διδάκτωρ Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Κωνσταντίνα Παλαμιώτου-Θωμαΐδου, του προσέφερε ως δώρο το βιβλίο που η ίδια συνέγραψε για εκείνον, με τίτλο «Ο Γέροντας Νεκτάριος – όταν ο Ουρανός μιλά». Στο περιεχόμενό του περιλαμβάνεται η ζωή και το έργο του Γέροντα Νεκταρίου από μικρό παιδί έως και την ημέρα της συγγραφής του βιβλίου. Ο αναγνώστης θα γνωρίσει τον Γέροντα και θα αντιληφθεί ότι ο Θεός συνεχίζει να ζει κοντά μας και να μας προστατεύει.

Οργανωτής και ομιλητής σε νέες συγκεντρώσεις και πορείες

Την ίδια περίοδο συμμετέχει ως οργανωτικό μέλος στην «Πανελλήνια Κληρικολαϊκή Επιτροπή Αγώνος» κατά της κάρτας του πολίτη και της ανελεύθερης ηλεκτρονικής διακυβερνήσεως της αντιχριστιανικής Νέας Τάξης Πραγμάτων. Η επιτροπή οργανώνει συγκεντρώσεις, όπου ο Γέροντας Νεκτάριος είναι ένας από τους κεντρικούς ομιλητές με κορυφαία την μεγαλειώδη συγκέντρωση ενός πλήθους πλέον των 100.000 πολιτών στο Πεδίον του Άρεως στις 27-3-2011 με πορεία προς τη Βουλή, η οποία αντιμετωπίζεται ως ανύπαρκτη, ή υποτιμάται τραγικά από τα συστημικά ΜΜΕ.

Έργο ποιμαντικής θεραπείας και φιλανθρωπίας

Τα τελευταία χρόνια ο Γέροντας Νεκτάριος ως Ιεροκήρυκας εκφωνεί προγραμματισμένες τακτικές ομιλίες στους Ι. Ναούς Αγίας Μαρίνας Ηλιουπόλεως και Αγίων Αποστόλων Πεύκης, ενώ επίσης ομιλεί περιστασιακά σε διάφορες Μητροπόλεις με την ευλογία των οικείων Αρχιερέων. Ταυτόχρονα συνεχίζει ως ηγούμενος να ομιλεί στις τακτικές συνάξεις μοναχών και λαϊκών στο ανδρώο Ησυχαστήριο του Τρικόρφου, ενώ οι ομιλίες και τα κηρύγματά του, που έχουν αναρτηθεί στο διαδίκτυο, καταρτίζουν και ενισχύουν πνευματικώς χιλιάδες λαού. Στις αρχές του 2021 έχουν αναρτηθεί ήδη περισσότερα από 500 βίντεο που ξεπέρασαν τα 16.000.000 προβολές συνολικά μόνο στον ιστότοπο youtube στο διαδικτυακό κανάλι του Γέροντα (GeronNektarios), ενώ το προσωπικό του blog (www.gerontasnektarios.gr) την ίδια εποχή ξεπερνά τους 2.500.000 επισκέπτες.

Επιπλέον εξακολουθεί ακούραστα το έργο του ως πνευματικός καθοδηγητής, εξομολογώντας και σταυρώνοντας τους πιστούς που πάσχουν από ασθένειες με το τεμάχιο του Τιμίου Ξύλου που φέρει ο επιστήθιος σταυρός του.

Μετά το 2013 το συγγραφικό του έργο εμπλουτίστηκε με την τριλογία βιβλίων «Σύγχρονος Γεροντικός Λόγος, – σπουδή – μέθεξη – θεωρία», που στοχεύει με απλή γλώσσα και αμεσότητα να φέρει τον αναγνώστη σε γνωριμία με το νόημα της ζωής του, το βίωμα της εν Χριστώ ζωής.

Τον Αύγουστο του ίδιου έτους εκφράζει για πολλοστή φορά εμπράκτως την ανεξικακία, την αγάπη και την συγχωρητικότητά του, με την απόφασή του να βραβευτεί τιμητικά σε επίσημη τελετή από την Μονή Τρικόρφου ο Απόστολος Ραυτόπουλος, Πρόεδρος του Συλλόγου της Ενώσεως Τρικορφιωτών Αθήνας, ο οποίος επί σειρά ετών αντιμαχόταν πεισματικά με λόγια και πράξεις το πρόσωπο και το έργο του Γέροντα Νεκταρίου. Η βράβευση αυτή στάθηκε μια μοναδικά υποδειγματική πράξη χριστιανικής συμπεριφοράς και ενότητας για την τοπική κοινωνία.

Κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης φροντίζει, ως ηγούμενος και Γέροντας, να επεκταθεί η φιλανθρωπική δράση του Ησυχαστηρίου του Τρικόρφου με τακτική οικονομική βοήθεια κυρίως σε πολύτεκνες οικογένειες άνεργων γονέων, αλλά και με ιδιαίτερη μέριμνα για τη συνδρομή απόρων κρατουμένων σε φυλακές.

Πρωτοσύγκελλος και συντονιστής ανασυγκροτήσεως της Μητροπόλεως Φωκίδος

Εκτιμώντας τις ικανότητες, την προθυμία και την εν γένει προσφορά του Γέροντα Νεκταρίου στην Εκκλησία, ο νέος Μητροπολίτης Φωκίδος κ.κ. Θεόκτιστος, λίγο μετά την εκλογή του, τον διορίζει στις 24-10-2014 Αρχιερατικό Επίτροπο της Αρχιερατικής Περιφέρειας Ευπαλίου – Ποτιδανείας και του αναθέτει καθήκοντα Υπευθύνου του Πνευματικού και Κηρυκτικού έργου στις ενορίες της επαρχίας Δωρίδος.

Τον Μάρτιο του 2015 ο Σεβ. Μητροπολίτης κ.κ. Θεόκτιστος υποβάλει προς την Ι. Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος μια ακόμα πρόταση για εγγραφή του Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη στον Κατάλογο των Εκλογίμων προς Αρχιερατεία. Τούτο έγινε διότι οι τρεις ανάλογες προτάσεις Αρχιερέων, που είχαν προηγηθεί για την εγγραφή του, είχαν συναντήσει σχετικές ενστάσεις. Έγιναν οι σχετικές ανακρίσεις, εξετάσθηκαν οι ενστάσεις υπό της Ιεράς Συνόδου και ομόφωνα αθωώθηκε ο Γέροντας Νεκτάριος από κάθε κατηγορία. Κατόπιν η Ιερά Σύνοδος ζήτησε εγγράφως από τον νέο Μητροπολίτη Φωκίδος κ.κ. Θεόκτιστο να υποβάλλει εκ νέου τα απαραίτητα έγγραφα για την εγγραφή του Γέροντος Νεκταρίου στον κατάλογο των Εκλογίμων προς Αρχιερατεία.

Ο Μητροπολίτης Φωκίδος στις 19-6-2015 αναθέτει επιπλέον στον Γέροντα Νεκτάριο καθήκοντα «συντονιστή του όλου έργου της φιλανθρωπίας, της ποιμαντικής και πνευματικής ανασυγκροτήσεως της Μητροπόλεως Φωκίδος».

Στις 19-7-2015, εν μέσω της εορταστικής ατμόσφαιρας της Πανηγύρεως του Αγίου Σεραφείμ του Σαρώφ, ο Γέροντας Νεκτάριος χειροθετείται υπό του Σεβασμιωτάτου Φωκίδος και ενθρονίζεται επίσημα ως «πρώτος και ισόβιος Καθηγούμενος και Πνευματικός Πατήρ της Ιεράς και Σεβασμίας Ανδρώας Κοινοβιακής Μονής (Ησυχαστηρίου) Αγίου Αυγουστίνου Ιππώνος και Αγίου Σεραφείμ του Σαρώφ».

Από την 1η-9-2015 με απόφαση του Μητροπολίτου Φωκίδος κ.κ. Θεοκτίστου τοποθετείται και κατόπιν διορίζεται ως Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεως Φωκίδος.

Τον Οκτώβριο και Νοέμβριο του ίδιου έτους ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φωκίδος τον καθιστά «Υπεύθυνο Υπηρεσιών Αντιαιρετικής Δράσεως, Συνάξεων και Επιμορφώσεως των εφημερίων», «Υπεύθυνο της Επιτροπής αξιολογήσεως και εγκρίσεως Αγιογραφιών στους Ι. Ναούς», «Μέλος της Επιτροπής Οικονομικού Ελέγχου Ενοριών της Μητροπόλεως», «Μέλος Γνωμοδοτικού Συμβουλίου – Γεροντίας δι’ υποψηφίους κληρικούς και απονομής οφφικίων» και «βοηθό κατηχητικού έργου στις συνάξεις νέων 18 – 35 ετών».

Από την 1η-10-2016 ο Σεβ. Μητροπολίτης Φωκίδος μεταθέτει τον Γέροντα Νεκτάριο εκ της ενορίας του Παλαιοξαρίου και τον διορίζει ως Αρχιμανδρίτη ιερατικό Προϊστάμενο του εν Αμφίσση Μητροπολιτικού Ναού «Ευαγγελισμού της Θεοτόκου», αναθέτοντάς του καθήκοντα αναζωπύρωσης του φιλανθρωπικού, πνευματικού και κατηχητικού έργου της εν λόγω ενορίας.

Στις 4-10-2016 η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος δίνει τέλος σε μια σειρά άδικων προσπαθειών υποτίμησης και σπίλωσης του Γέροντος Νεκταρίου, με την εγγραφή του στον Κατάλογο των προς Αρχιερατεία Εκλογίμων.

Την τελευταία τριετία (2018-2021) κυκλοφόρησαν οι τρεις τόμοι του «Κυριακοδρόμιου» του Γέροντα Νεκταρίου που προσφέρουν στο αναγνωστικό κοινό με θαυμαστή αμεσότητα τα ψυχωφέλιμα και σωτήρια μηνύματα των Κυριακάτικων Ευαγγελικών περικοπών όλου του έτους. Παράλληλα, ως Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μ. Φωκίδος στηρίζει το φιλανθρωπικό έργο της Ιεράς Μητροπόλεως και συνδράμει ενεργά, μέσω διαφόρων δράσεων, στην ανακούφιση των συνανθρώπων της τοπικής Εκκλησίας που έχουν ανάγκη.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σουΣχόλια (1)
  1. ΜEY CONO 2 χρόνια πριν

    ΓΙΑ ΠΙΟ ΛΟΓΟ ΟΣΙΑ Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΝΕΚΡΑΡΙΟΥ;
    ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΤΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΘΑΝΟΥΣΑΣ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑΣ ΑΝΤ’ΑΥΤΟΥ ΣΕ ΑΡΘΡΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ.
    ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

    ΑπάντησηΆκυρο

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.