Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος: Η γραπτή παλαιοσλαβική γλώσσα βασίστηκε στο κυριλλικό αλφάβητο που δημιούργησαν οι άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος. Η δημιουργία αυτής της γραφής βοήθησε πολύ τους Μοραβούς και αργότερα τους Βούλγαρους και γενικότερα τα άλλα σλαβικά έθνη των γύρω περιοχών να υμνούν το Θεό στη δική τους γλώσσα. Οι λαοί αυτοί μπόρεσαν να κατανοήσουν το περιεχόμενο όχι μόνο των λειτουργικών κειμένων αλλά και ολόκληρης της Αγίας Γραφής.

Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος – Εορτή 11 Μαΐου

Η σλαβική γλώσσα, παρόλο τα εμπόδια που αντιμετώπισε και τις διώξεις που δέχθηκε, όχι μόνο διασώθηκε, αλλά και αναπτύχθηκε και έγινε ακατανίκητο όπλο της σλαβικής Ορθοδοξίας και του σλαβικού πολιτισμού, τα θεμέλια του οποίου έθεσαν οι δύο βυζαντινοί ιεραπόστολοι από την ελληνική Θεσσαλονίκη. Με τη σλαβική γλώσσα έχουμε τη νίκη της Ορθόδοξης Ανατολής πάνω στη Δύση των λατίνων. Για το Θεό δεν υπάρχουν ιερές γλώσσες αλλά όλες οι γλώσσες είναι ικανές να χρησιμοποιηθούν στη λατρεία Του. Άλλωστε, αφού Εκείνος δημιούργησε όλο τον κόσμο και έστειλε το Μονογενή Του να γίνει τέλειος άνθρωπος παραμένοντας τέλειος άνθρωπος, να πάθει, να σταυρωθεί και να αναστηθεί για τη σωτηρία όλων, έτσι επιτρέπει στον καθένα να τον υμνεί, να τον δοξάζει και να προσεύχεται στη μητρική του γλώσσα.

Επιπλέον η σημασία της δημιουργία της παλαιοσλαβικής γραφής υπήρξε σπουδαία και για τη φιλολογική κληρονομιά των λαών αυτών. H γλώσσα αυτή, η εκκλησιαστική παλαιοσλαβονική, θα αποτελέσει αργότερα για πολλούς αιώνες το όργανο έκφρασης ενός ολόκληρου κόσμου, της μεσαιωνικής γραμματείας των ορθόδοξων σλαβικών λαών.

Xάρη στην προσφορά του Kυρίλλου και του Mεθοδίου, οι σλαβικοί λαοί απέκτησαν τη δυνατότητα να διαβάζουν τα κείμενα των Ελλήνων πατέρων και να γίνουν κοινωνοί της θεολογίας τους. Παράλληλα μπόρεσαν να δημιουργήσουν δικά τους πρωτότυπα κείμενα και όχι μόνο μεταφράσεις. Τέτοια υπήρξαν οι βίοι των δύο ισαποστόλων.

Εν κατακλείδι πρέπει να τονίσουμε ότι το επίτευγμα του Κυρίλλου και Μεθοδίου δεν ήταν μόνο η εφεύρεση του επιστημονικά τεκμηριωμένου αλφάβητου αλλά και δημιουργία μιας τέλειας, από όλες τις απόψεις, γραμματειακής γλώσσας στην οποία στάθηκε δυνατόν να εκφραστεί όχι μόνο η σύνθετη θεολογική σκέψη αλλά και να μεταδοθεί το βαθύ πνεύμα και ομορφιά της Θείας Λειτουργίας κατά τη βυζαντινή παράδοση.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.