Έφυγε από την ζωή την Παρασκευή 24 Μαρτίου 2023, ο δάσκαλος Διαμαντής Μαυραγάνης, Άρχων Μουσικοδιδάσκαλος – Μουσουργός και εργάτης δόκιμος της Βυζαντινής και Ευρωπαϊκής μουσικής.

Επιστήμων μουσικός, Άρχων μουσικοδιδάσκαλος του Οικουμενικού Θρόνου, καθηγητής Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, Μουσουργός, Συγγραφέας, Καθηγητής, Διευθυντής Ωδείων, Σχολών Εκκλησιαστικής Βυζαντινής Μουσικής, Πρωτοψάλτης και Χοράρχης, ελάμπρυνε τα αναλόγια κεντρικών Ναών της Πρωτεύουσας.

Ο πολυγραφότατος Πρωτοψάλτης – Καθηγητής Διαμαντής Μαυραγάνης, του Σωτηρίου, γεννήθηκε στα Τρίκαλα Κορινθίας το έτος 1932 και από μικρός δελεάστηκε από τον μαγικό κόσμο της μουσικής και της δόθηκε ολοκληρωτικά. Έχοντας δασκάλους του κορυφαία ονόματα, τους Αντίοχο Ευαγγελάτο, Μάριο Βάρβογλη, Φιλοκτίτη Οικονομίδη, Ιωάννη Παπαϊωάννου, Μιλτιάδη Κουτούγκα, Θεόδωρο Χατζηθεοδώρου, Ουρανία Αρτέμη – Ιωαννίδου, Κλαυδία Ματσούκη και Πέτρο Τσιτσόπουλο, είχε όλα τα εφόδια να διαγράψει μια λαμπρή πορεία, το οποίο και έγινε για εξήντα και πλέον συναπτά έτη στο μουσικό στερέωμα, γενόμενος μύστης τόσο της Ευρωπαϊκής όσο και της Βυζαντινής μουσικής.

Αμέτρητοι είναι οι τιμητικοί τίτλοι και οι διακρίσεις του, οι παρεμβάσεις και οι συμμετοχές του σε Συνέδρια και Επιτροπές, μεταξύ άλλων: Καθηγητής Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων 1966 – 1988, Καθηγητής Ελληνικού Ωδείου Αθηνών 1954 – 2004, Καθηγητής Στρατιωτικής Σχολής Αδελφών Νοσοκόμων (1978 – 1979, Καθηγητής Σχολής «ΧΙΛ» (1958), Καθηγητής Ελληνικής Παιδείας (1963), Καθηγητής στο Λεόντιο Λύκειο (1968), Διευθυντής Εκκλησιαστικού Φροντιστηρίου Βυζαντινής Μουσικής Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών (1973), Διευθυντής Σχολής Βυζαντινής Μουσικής Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς (1989), Διευθυντής Σχολής Βυζαντινής Μουσικής Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης (1999) και λοιπών Σχολών Εκκλησιαστικής Βυζαντινής μουσικής και Ωδείων ανά το πανελλήνιο.

dav_vivid

Ειδικός μουσικός Σύμβουλος της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Αργολίδος από της ιδρύσεως της το έτος 2017 μέχρι και την κοίμηση του το έτος 2023. Προς τούτο, η Ιερά Μητρόπολις Αργολίδος, διά του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου αυτής, Μητροπολίτου Αργολίδος κ. Νεκταρίου, του απένειμε την Ανώτατη Τιμητική Διάκριση της Ιεράς Μητροπόλεως, ήτοι τον «Μέγαν Σταυρόν των Τριών Αγίων Προστατών της Αργολίδος».

Η συγγραφική του δραστηριότητα πλούσια. Αναφέρονται τα εξής: Σύντομος Ιστορία Εκκλησιαστικής Μουσικής και Υμνολογίας (1967), Μουσική Ανθοδέσμη (Θεωρία – Σολφέζ – Τραγούδια) (1968), Στοιχειώδης Ιστορία και Μορφολογία της Μουσικής (1969), Επίτομος Μορφολογία της Μουσικής (1970). Σύντομη Ιστορία της Υμνολογίας (1996), Στοιχεία Τυπικού (1996). Στοιχεία Λειτουργικής (1997). Η Πορεία της Μελωδίας (χορωδία) (1984), Στοιχεία Μετρικής (1999), Σύντομη Ιστορία Εκκλησιαστικής Βυζαντινής Μουσικής (1999). Βυζαντινή Μουσική Παιδεία (2004), Αρμονία, Αντίστιξη, Χορωδιακά Δημοτικά Τραγούδια, Διάφορα Τραγούδια Χορωδιακά με συνοδεία (Πιάνου – Εκκλ. Οργάνου ή Αρμονίου), Εκκλησιαστική Μουσική για τρίφωνη – τετράφωνη και μικτή χορωδία.

Τιμητικές Διακρίσεις: Πιτάκιον Χειροθετηθέντος Αναγνώστου από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πρεβέζης κ. Ανδρέα Μαντούδη (1946), Οφφίκιο Άρχοντος Μουσικοδιδασκάλου Οικουμενικού Θρόνου Πατριάρχου Κων/πόλεως κ.κ. Βαρθολομαίου και Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ. Τιμοθέου (2000), Χρυσούς Σταυρός Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς (2007), Μέγας Σταυρός Ιεράς Μητροπόλεως Αργολίδος (2021), Δίπλωμα Τιμής Συνδέσμου Ελλήνων Μουσουργών (2005), Δίπλωμα Τιμής Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιεροψαλτών (2001), κ.α.

Η Ιερά Μητρόπολις Αργολίδος διά του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Νεκταρίου και η Σχολή Βυζαντινής Μουσικής Ιεράς Μητροπόλεως Αργολίδος, δια του Διευθυντού αυτής κ. Γρηγορίου Κακούρη, των Καθηγητών, Δασκάλων και Σπουδαστών, εκφράζουν τα θερμά συλλυπητήρια στην ερίτιμο σύζυγο του Μαργαρίτα και στην οικογένεια και εύχονται όπως ο Κύριος αναπαύσει την ψυχή αυτού μετά των δικαίων.

Η νεκρώσιμη ακολουθία θα ψαλεί στο κοιμητήριο Μπραχαμίου την Τρίτη 28 Μαρτίου 2023 το και ώρα 12.30 π.μ και ακολουθήσει η ταφή του

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.