Το Ορθρινό Ευαγγέλιο της Πέμπτης 30 Ιανουαρίου 2020. Εορτή της Ορθοδοξίας: Τριών Ιεραρχών. Βασιλείου του Μεγάλου. Γρηγορίου του Θεολόγου. Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Ο Άγιος Ιππολύτος ο Πάπας Ρώμης. Η Ανάμνησις ευρέσεως εν Τήνω της Ιεράς εικόνος της Ευαγγελιστρίας. Η Αγία Χρυσή (Αύρα) η Μάρτυς.Κατά Ιωάννη: Ο Ιησούς είναι η θύρα. Ο Ιησούς είναι ο καλός ποιμένας. Ορθρινό Ευαγγελικό απόσπασμα κατά την ημέρα εορτής των Τριών Ιεραρχών από πρωτότυπο και σε νεοελληνική απόδοση.

Ευαγγελικό απόσπασμα των Τριών Ιεραρχών. Μετά της εν τω Μηναίω τάξεως. Κανόνες της Θεοτόκου μετά των ειρμών και των Αγίων οι δύο (άνευ ειρμών), ως εις το Μηναίο. Καταβασίαι: «Χέρσον αβυσσοτόκον». Στοιχολογούμεν: «Την τιμιωτέραν» εις ήχον β’ ειρμολογικόν, είτα η θ’ ωδή της Θεοτόκου μετά του ειρμού «Τον εκ του Θεού Θεόν Λόγον», λέγοντες εις τα λοιπά τρία τροπάριαστίχον «Υπεραγία Θεοτόκε, σώσον ημάς», και οι δύο κανόνες των Αγίων μετά των Μεγαλυναρίων αυτών, ως εν τω Μηναίω. Ο ειρμός «[Θεοτόκε η ελπίς…] Εν νόμου σκιά και γράμματι». Εξαποστειλάρια και αίνοι ως εν τω Μηναίω. Δοξολογία μεγάλη και το β’ απολυτίκιον των Αγίων.

Μελετήστε το Ευαγγέλιο κάθε μέρα από την ΕΚΚΛΗΣΙΑ Online.

Ευαγγέλιο Όρθρου, Κατά Ιωάννη Ι'(10) 9-16

ἐγώ εἰμι ἡ θύρα· δι’ ἐμοῦ ἐάν τις εἰσέλθῃ, σωθήσεται, καὶ εἰσελεύσεται καὶ ἐξελεύσεται, καὶ νομὴν εὑρήσει.
ὁ κλέπτης οὐκ ἔρχεται εἰ μὴ ἵνα κλέψῃ καὶ θύσῃ καὶ ἀπολέσῃ· ἐγὼ ἦλθον ἵνα ζωὴν ἔχωσι καὶ περισσὸν ἔχωσιν.

ἐγώ εἰμι ὁ ποιμὴν ὁ καλός. ὁ ποιμὴν ὁ καλὸς τὴν ψυχὴν αὐτοῦ τίθησιν ὑπὲρ τῶν προβάτων·
ὁ μισθωτὸς δὲ καὶ οὐκ ὢν ποιμήν, οὗ οὐκ εἰσὶ τὰ πρόβατα ἴδια, θεωρεῖ τὸν λύκον ἐρχόμενον καὶ ἀφίησι τὰ πρόβατα καὶ φεύγει· καὶ ὁ λύκος ἁρπάζει αὐτὰ καὶ σκορπίζει τὰ πρόβατα.
ὁ δἑ μισθωτὸς φεύγει, ὅτι μισθωτός ἐστι καὶ οὐ μέλει αὐτῷ περὶ τῶν προβάτων.
ἐγώ εἰμι ὁ ποιμὴν ὁ καλός, καὶ γινώσκω τὰ ἐμὰ καὶ γινώσκομαι ὑπὸ τῶν ἐμῶν,
καθὼς γινώσκει με ὁ πατὴρ κἀγὼ γινώσκω τὸν πατέρα, καὶ τὴν ψυχήν μου τίθημι ὑπὲρ τῶν προβάτων.
καὶ ἄλλα πρόβατα ἔχω, ἃ οὐκ ἔστιν ἐκ τῆς αὐλῆς ταύτης· κἀκεῖνά με δεῖ ἀγαγεῖν, καὶ τῆς φωνῆς μου ἀκούσουσι, καὶ γενήσεται μία ποίμνη, εἷς ποιμήν.

Γνωρίζετε ποιός είναι ο συμβολισμός της Λόγχης που χρησιμοποιεί ο Ιερέας στην Πρόθεση; Γιατί πολλοί άνθρωποι ζητούν από τον ιερέα να τους σταυρώσει με αυτήν;

Νεοελληνική Απόδοση

Ο Ιησούς είναι η θύρα

Εγώ είμαι η θύρα. Από εμένα αν εισέλθει κανείς θα σωθεί, και θα εισέρχεται και θα εξέρχεται και θα βρίσκει βοσκή.
Ο κλέφτης δεν έρχεται παρά για να κλέψει και να σφάξει και να σκοτώσει. Εγώ ήρθα για να έχουν ζωή, και μάλιστα περίσσια να την έχουν».

Ο Ιησούς είναι ο καλός ποιμένας

«Εγώ είμαι ο ποιμένας ο καλός. Ο ποιμένας ο καλός τη ζωή του θυσιάζει για χάρη των προβάτων.
Ο μισθωτός και που δεν είναι ποιμένας, του οποίου τα πρόβατα δεν είναι δικά του, βλέπει το λύκο να έρχεται και αφήνει τα πρόβατα και φεύγει – και ο λύκος τα αρπάζει και τα σκορπίζει –
γιατί είναι μισθωτός και δεν τον μέλει για τα πρόβατα.
Εγώ είμαι ο ποιμένας ο καλός, και γνωρίζω τα δικά μου και με γνωρίζουν τα δικά μου,
καθώς με γνωρίζει ο Πατέρας κι εγώ γνωρίζω τον Πατέρα. Και τη ζωή μου θυσιάζω για χάρη των προβάτων.
Και άλλα πρόβατα έχω που δεν είναι από την αυλή αυτή. Κι εκείνα πρέπει να φέρω, και τη φωνή μου θα ακούσουν, και θα γίνουν ένα ποίμνιο, ένας ποιμένας.

Διαβάστε επίσης το Ευαγγέλιο Πέμπτης 30 Ιανουαρίου 2020, κατά την εορτή των Τριών Ιεραρχών. Ευαγγέλιο κατά Ματθαίο με το αλάτι και το φως και τον Νόμο.

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.