Αποστολή: Μάκης Αδαμόπουλος
Φωτογραφίες: Χρήστος Μπόνης

«Η Εκκλησία πάντοτε νικούσε σε κάθε δυσκολία και αυτήν την φορά θα νικήσει» τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος κατά την πρώτη Πανθεσσαλική Ιερατική Σύναξη, που διοργάνωσε η Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος και Αλμυρού στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας.

Στην πρώτη αυτή Πανθεσσαλική Ιερατική Σύναξη παρόντες ήταν οι Μητροπολίτες της Θεσσαλίας, Σταγών και Μετεώρων κ. Σεραφείμ, Λαρίσης κ. Ιγνάτιος, Ελασσώνος κ. Χαρίτων, Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμόθεος, Τρίκκης και Σταγών κ. Χρυσόστομος και ο Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος.

Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος στο χαιρετισμό του, μεταξύ άλλων, ανέφερε πως «είναι πολύ σημαντική η ημέρα αυτή για την Θεσσαλία. Είναι μία σύναξη-συνάντηση, η οποία αποτελεί καρπό της Εκκλησίας που διαλέγεται, όχι μόνο με τον λαό της και τους εκτός αυτής, αλλά και με τους ανθρώπους οι οποίοι τη διακονούν. Και είστε εσείς αυτός, Μακαριώτατε, ο οποίος μας δίδετε αυτήν την γραμμή, αυτήν την διάθεση να αγαλλόμεθα πνευματικά για το ότι μπορούμε όχι μόνο σε Συνοδικό, αλλά και σε περιφερειακό επίπεδο να συναντώμεθα, για να αντικρίσουμε ο ένας το πρόσωπο του άλλου, για να υπενθυμίσουμε ο ένας στον άλλο τον αποστολικό λόγο ότι «ει τις ούν παράκλησις εν Χριστώ, ει τι παραμύθιον αγάπης, ει τις κοινωνία Πνεύματος, ει τις σπλάχνα και οικτιρμοί» (Φιλιπ. 2,1), όλα βρίσκονται στην ενότητα και την κοινωνία των προσώπων, στην ευλογημένη αγάπη και συνεννόηση, η οποία υπάρχει στους επισκόπους εν γένει, αλλά και ειδικότερα στους Επισκόπους της Θεσσαλίας. Η παρουσία όλων αυτό μαρτυρεί και όλοι μας ακολουθούμε το δικό σας παράδειγμα.

Διότι εσείς στη Σύνοδο μας διδάσκετε την αξία του να ακούμε ο ένας την γνώμη του άλλου και να προσθέτουμε ο ένας το δικό του λιθαράκι στο χτίσιμο της Συνοδικής διαγνώμης, η οποία αποτελεί την μαρτυρία της εν Ελλάδι Εκκλησίας, μαρτυρία νηφαλιότητος, ακρίβειας, ελευθερίας και την ίδια στιγμή παραμυθίας του λαού μας στην δύσκολη προαγματικότητα, την οποία βιώνει. Είναι πολύ σημαντική η ημέρα αυτή για την Θεσσαλία, για τον πρόσθετο λόγο ότι είναι μαζί μας κληρικοί, εκπρόσωποι από όλες τις Ιερές Μητροπόλεις της περιφερείας μας».

Στη συνέχεια χαιρετισμό απηύθυναν οι Ιεράρχες της Θεσσαλίας και αμέσως μετά ο Αρχιεπίσκοπος κήρυξε την έναρξη των εργασιών.

Το Γενικό Θέμα της Ιερατικής Σύναξης ήταν «Ο Ορθόδοξος Κληρικός ποιμένας και λειτουργός στο σύγχρονο κόσμο».

Πρώτος εισηγητής ήταν ο Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Καλλιακμάνης, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ. και δεύτερος ο Πρωτοπρεσβύτερος Αδαμάντιος Αυγουστίδης, Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Αναπληρωτής Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Αθηνών, Ψυχίατρος. Μετά τις εισηγήσεις ακολούθησε συζήτηση επί του θέματος.

Ο Αρχιεπίσκοπος τόνισε πως «η πρώτη αυτή Πανθεσσαλική Ιερατική Σύναξη είναι ένας σταθμός της ζωής μας και μπορεί να είναι και αρχή για νέα πράγματα τα οποία δεν ψάχνουμε εμείς να τα βρούμε, αλλά έρχονται και φανερώνονται μπροστά μας». Ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε στην προσφορά της Εκκλησίας ανά τους αιώνες και στην Εκκλησιαστική περιουσία που προσέφερε πάντοτε για την στήριξη του κράτους και του λαού.

H σύναξη έκλεισε με τον πατρικό λόγο του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου, ο οποίος, μεταξύ άλλων, επεσήμανε ότι «η 1η Πανθεσσαλική Ιερατική Σύναξη είναι ένας ιστορικός σταθμός στη ζωή μας, μπορεί να είναι μία αρχή για νέα δεδομένα στη διακονία μας, καθώς ανοίγει ένας νέος κόσμος μπροστά μας, στον οποίο καλούμαστε να εργαστούμε…».

Κάνοντας μία ιστορική αναδρομή, ο κ. Ιερώνυμος αναφέρθηκε στο αρνητικό, κατά της εκκλησίας στη Δύση, κλίμα, «που διαμορφώθηκε την περίοδο του Διαφωτισμού, όταν το θρησκευτικό γεγονός πολεμήθηκε και εξωθήθηκε στο περιθώριο και ο άνθρωπος και η λογική, ο ορθός λόγος, τέθηκαν στο επίκεντρο. Έτσι προέκυψε ο καπιταλισμός, ο Μαρξισμός κ.λπ. και φθάσαμε στην εποχή μας, όπου βιώνουμε την πλήρη απαξίωση του ανθρώπινου προσώπου (καύση των νεκρών κ.λπ.) και τον κομπασμό περί του θανάτου του Θεού, μαζί με τον οποίο, όμως, σκοτώθηκε και η ανθρωπιά… Το τραγικό είναι ότι μέσα σ’ αυτή την ατμόσφαιρα μορφώθηκαν και πολλοί Έλληνες, που κατέλαβαν αξιώματα, αλλά δεν έχουν ρίζες Ελληνικές και εκκλ/κή εμπειρία. Έχουν δημιουργήσει μια νέα ιδεολογική πλατφόρμα και εισηγούνται τρόπους για να γίνει η χώρα μας δήθεν «εκσυγχρονισμένη», αλλάζοντας τα δήθεν «απαρχαιωμένα και παλαιά». Οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν χρώμα, αλλά συμφέρον και κινούνται προς κάθε κατεύθυνση κι εκείνοι που αναλαμβάνουν την τύχη του τόπου είναι ετερόφωτοι, φωτίζονται απ’ αυτούς, για τους οποίους η Εκκλησία και ο Κλήρος δεν είμαστε αρεστοί, δε μας θέλουν. Οι καρποί τους δηλητηριάζουν συνέχεια τον τόπο και βλέπουμε πού καταντήσαμε…».

Ο Μακαριώτατος αναφέρθηκε, στη συνέχεια, στην πολυθρύλητη εκκλ/κή περιουσία, τονίζοντας εμφαντικά ότι «είναι δική μας, δεν ανήκει στο Κράτος, δεν πωλείται, δεν υποθηκεύεται. Η ίδια η Εκκλησία θα την διαχειριστεί…». Μίλησε για όσα προγραμματίζεται να υλοποιηθούν στο μέλλον, όπως η απώλεια του Δημοσίου χαρακτήρα της Εκκλησίας μας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, όπως η διακοπή της μισθοδοσίας του Κλήρου, ενώ αναφέρθηκε στο σύνολο της περιουσίας που διέθεσε η Εκκλησία στο Κράτος από την παλιγγενεσία και μετά. «Υπάρχουν πολλοί σ’ αυτόν τον τόπο που κινούνται επιπόλαια», επεσήμανε ο κ. Ιερώνυμος, «αλλά εμείς θα τολμήσουμε και είμαι σίγουρος ότι θα κερδίσουμε»

Ο Μακαριώτατος αναφέρθηκε και στο μεγάλο ζήτημα του προσφυγικού – μεταναστευτικού, επισημαίνοντας ότι «οι άνθρωποι αυτοί δεν ήρθαν μόνοι τους εδώ. Είναι προγραμματισμένα όσα γίνονται… Ο ταλαίπωρος πρόσφυγας δεν άφησε τα πάντα πίσω του για να πνιγεί στο Αιγαίο. Τον βομβαρδίσαμε εμείς οι «πολιτισμένοι» Ευρωπαίοι και έρχονται και βρίσκουν τις πόρτες κλειστές. Πρέπει να ξακαθαρίσουμε στους ανθρώπους αυτούς: σας αγαπάμε, θα σας βοηθήσουμε, αλλά δεν είναι εδώ η πατρίδα σας. Αυτή πρέπει να είναι η φροντίδα μας. Πρέπει να γίνουν ενέργειες απ’ όλους για να τους αναλάβουν τα Ηνωμένα Έθνη, ώστε και ο πόλεμος να σταματήσει και οι άνθρωποι να τακτοποιηθούν…».

Καταλήγοντας, ο Αρχιεπίσκοπος παρατήρησε, καταχειροκροτούμενος, ότι «βρισκόμαστε σε μια εποχή που δε χρειαζόμαστε απλώς διακριτούς ρόλους, αλλά καθαρούς διακριτούς ρόλους… πρέπει να αποκαλύψουμε το διαβρωτικό έργο αυτής της ιδεολογικής πλατφόρμας και να θέσουμε όλους προ των ευθυνών τους. Η Εκκλησία μας υπάρχει και θα υπάρχει για να υπηρετεί τον άνθρωπο. Αυτός είναι ο ρόλος μας, η μοίρα και η πορεία μας. Αυτή διαλέξαμε και αυτή πρέπει να υπηρετήσουμε. Δεν ξέρουμε αν αύριο θα έχουμε περισσότερες δυσκολίες, ξέρουμε όμως, ότι η Εκκλησία πάντοτε νικά, όπως θα πράξει και τώρα!»

 

 

 

 

 

Rousou Mina

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.