: Είναι γνωστό ότι Μυροφόρες είναι οι γυναίκες που ακολουθούσαν τον Κύριο μαζί με τη Μητέρα Του, έμειναν μαζί της κατά την ώρα του πάθους Του και φρόντισαν να αλείψουν με μύρα το Πανάχραντο Σώμα Του.

Όταν δηλαδή ο Ιωσήφ και ο Νικόδημος ζήτησαν και έλαβαν από τον Πιλάτο το Δεσποτικό Σώμα, το κατέβασαν από τον Σταυρό, το περιβάλανε με σεντόνια μαζί με εκλεκτά αρώματα, το τοποθέτησαν σε λαξευτό μνημείο και έβαλαν μεγάλη πέτρα πάνω στη θύρα του μνημείου. Σε όλες αυτές τις επιτάφιες ετοιμασίες παρευρίσκονταν, κατά τον Ευαγγελιστή Μάρκο, η Μαρία η Μαγδαληνή και η «άλλη Μαρία», που καθόταν απέναντι του Τάφου. «Άλλη Μαρία» εννοεί φυσικά την Θεομήτορα.

Παρουσία Πολλών Γυναικών

Δεν παρευρισκόταν μάλιστα μόνον αυτές, αλλά και πολλές άλλες γυναίκες, όπως αναφέρει και ο ευαγγελιστής Λουκάς. Πραγματικά, η Παναγία ήταν η πρώτη απ’ όλους τους ανθρώπους, όπως ήταν σωστό και δίκαιο, που είδε τον Αναστημένο Κύριο, απόλαυσε την ομιλία Του και άγγιξε τα άχραντα πόδια Του, έστω και αν οι Ευαγγελιστές δεν τα λέγουν φανερά, μη θέλοντας να φέρουν ως μάρτυρα της Αναστάσεως την μητέρα του Χριστού μας, και δώσουν έτσι αφορμή υποψίας στους απίστους. Αφού λοιπόν οι Μυροφόρες ετοίμασαν τα μύρα και τα αρώματα, κατά την εντολή του Μωσαϊκού Νόμου, το Σάββατο ησύχασαν.

Κυριακή των Μυροφόρων – Ο Λουκάς αναφέρει:

Την πρώτη της εβδομάδος, ενώ ήταν ακόμη όρθρος βαθύς, ήρθαν στο μνήμα η Μαρία Μαγδαληνή, η του Ιακώβου, η Ιωάννα και άλλες μαζί τους.

Ο Ματθαίος σημειώνει:

Αργά το Σάββατο, ξημερώνοντας η πρώτη ημέρα της εβδομάδος ήλθαν Μαρία η Μαγδαληνή και η άλλη Μαρία να δουν τον Τάφο.

Ο Ιωάννης αναφέρει:

Το πρωί, της πρώτης ημέρας της εβδομάδος, ενώ ήταν σκοτεινά ήρθε μόνο η Μαρία Μαγδαληνή, αλλά βρήκε τον Τάφο ανοικτό.

Ενώ ο Μάρκος λέγει:

Πολύ πρωί της πρώτης ημέρας της εβδομάδος ήρθαν τρείς Μυροφόρες για να αλείψουν το σώμα του Ιησού με αρώματα.

«Πρώτη της εβδομάδος», που αναφέρουν οι Ευαγγελιστές είναι η Κυριακή. «Αργά το βράδυ, όρθρο βαθύ, πολύ πρωί και πρωί, σκοτεινά ακόμη» ονομάζουν το χρόνο γύρω από τον όρθρο, ανάμεικτο από φως και σκοτάδι. Φαίνονται βέβαια να διαφωνούν κάπως οι Ευαγγελιστές μεταξύ τους τόσο για την ώρα, όσο και για τον αριθμό των γυναικών.

Οι Μυροφόρες ήταν πολλές και ήλθαν στον τάφο όχι μία φορά, αλλά και δύο και τρεις φορές, συντροφιά μεν, αλλά όχι οι ίδιες. Κατά τον όρθρο ήταν μεν όλες, αλλά όχι την ίδια στιγμή ακριβώς. Από όλους τους Ευαγγελιστές φαίνεται ότι πρώτη απ’ όλους ήλθε στον Τάφο του Κυρίου η Θεοτόκος, έχοντας μαζί την Μαγδαληνή Μαρία. Αυτό συμπεραίνεται και από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο. Γιατί λέγει, «ήλθε η Μαγδαληνή Μαρία και η άλλη Μαρία», που ήταν οπωσδήποτε η Θεομήτωρ, «για να δουν τον τάφο». Και έγινε μεγάλος σεισμός, γιατί άγγελος Κυρίου ήλθε, σήκωσε τη μεγάλη πέτρα από το μνημείο και κάθισε πάνω της. Ήταν η μορφή του σαν αστραπή και το ένδυμά του λευκό σαν χιόνι και από το φόβο τους ταράχθηκαν οι φύλακες και έγιναν σαν νεκροί.

Είναι δε αποδεκτό από όλους, ότι για την Θεοτόκο ανοίχθηκε ο Ζωηφόρος Τάφος (διότι γι’ Αυτήν πρώτη και μέσω Αυτής έχουν ανοιχθεί σ’ εμάς όλα, είτε στον ουρανό είτε στη γη), γι’ Αυτήν άστραψε ο άγγελος να δει τον άδειο τάφο και το μέγα θαύμα των ενταφίων χωρίς τον Αναστάντα Κύριο.
Και προφανώς ο ευαγγελιστής αυτός άγγελος ήταν ο Γαβριήλ, που ανέφερε την Ανάσταση, δείχνοντας το κενό μνημείο και λέγοντας στις μυροφόρες να την αναγγείλουν στους μαθητές. Και τότε «εξήλθαν με φόβο και χαρά μεγάλη». Και τέλος πρώτη η Θεοτόκος αναγνώρισε τον Αναστάντα και προσέπεσε στα πόδια του και έγινε απόστολος προς τους Αποστόλους, όταν, επιστρέφοντας, εμφανίσθηκε σ’ Αυτήν και στις μυροφόρες ο Ιησούς, λέγοντας το: «Χαίρετε».

μυροφόρες γυναίκες ιησούς

Φανούρης Ευστράτιος
Γράψε το σχόλιό σουΣχόλια (0)

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.