Βασικό δόγμα τής αίρεσης τών Μαρτύρων τού Ιεχωβά και παρομοίων αιρέσεων, είναι ότι ο Αδάμ ως τέλειος που δήθεν ήταν, δεν αξίζει σωτηρίας, γι' αυτό και έχει ήδη αφανισθεί και δεν θα έχει ανάσταση. Μάλιστα σε αυτό το δόγμα τους, ότι δήθεν ήταν τέλειος ο Αδάμ, στηρίζουν και το περί Απολυτρώσεως δόγμα τους, ότι δηλαδή ο Χριστός ήρθε για να πεθάνει ως ο μόνος τέλειος στη θέση τού μόνου τέλειου ανθρώπου που αμάρτησε, τού Αδάμ.

Σύγχρονες αιρέσεις περί τού Αδάμ, με καταγωγή από τους Γνωστικούς

Έχουμε δείξει σε παλαιότερα άρθρα μας, τη Χριστιανική θέση ότι ο Αδάμ ΔΕΝ ήταν τέλειος αλλά “λίαν καλός”, ότι τελικά μετανόησε και σώθηκε και βρίσκεται σήμερα μαζί με τους αγίους τού Υψίστου, περιμένοντας ανάσταση, και ότι το δόγμα ότι δήθεν ο Χριστός έπρεπε να πληρώσει με την τέλεια ζωή Του την ζωή τού τέλειου Αδάμ, ικανοποιώντας μία παράλογη “θεία δικαιοσύνη” είναι μία αντιχριστιανική αίρεση.

Εδώ θα δείξουμε μόνο κάποια ιστορικά ντοκουμέντα από μαρτυρία τού 2ου αιώνα μ.Χ. τού αγίου Ειρηναίου τής Λυών, ότι οι παραπάνω κακοδοξίες, όχι μόνο Χριστιανικές δεν είναι, αλλά ότι κατάγονται από αιρετικούς Γνωστικούς τού Β΄ μετά Χριστόν αιώνα!

Ελπίζουμε οι ακόλουθες μαρτυρίες να βάλουν σε σκέψη και σε σοβαρή έρευνα, ειλικρινείς ανθρώπους που έχουν παρασυρθεί από τις παραπάνω κακοδοξίες, ώστε να γνωρίσουν το αληθινό Χριστιανικό Ευαγγέλιο, όπως το διατήρησε η Εκκλησία ανόθευτο και αναλλοίωτο, εδώ και 2000 χρόνια!

2. Το αναλλοίωτο τού Χριστιανικού Ευαγγελίου

Ο άγιος Ειρηναίος, Επίσκοπος τής Λυών (ή Λουγδούνου), έχοντας ζήσει στον Β΄ μ.Χ. αιώνα, και έχοντας γνωρίσει τους διαδόχους τών Αποστόλων, αποτελεί μία αξιόπιστη μαρτυρία τής διαμόρφωσης τών αιρέσεων τής εποχής του, στον Β΄ μ.Χ. αιώνα, αλλά και τής διαχρονικότητας τού Χριστιανικού δόγματος, από τότε ως σήμερα, χωρίς αλλαγές και προσθήκες.

Στο πεντάτομο ιστορικό του έργο: “Έλεγχος και Ανατροπή τής Ψευδωνύμου Γνώσεως”, όπου καταπολεμά τις διάφορες αιρέσεις τών Γνωστικών, γράφει όχι μόνο για την αξία τής διαχρονικότητας και τού αναλλοίωτου τής Χριστιανικής διδασκαλίας, αλλά μάς δίνει και ιστορικές μαρτυρίες, για το ξεκίνημα πολλών αιρέσεων, μεταξύ τών οποίων και αυτών που θα εξετάσουμε περί τού Αδάμ.

Πριν μιλήσει για τον Αδάμ, στο ΚΗ΄ κεφάλαιο τού πρώτου του βιβλίου, κάνει πρώτα μια αναφορά στη σύγχυση και τις διαρκείς δογματικές αλλαγές τών αιρέσεων τού Γνωστικισμού τής εποχής του, κάτι που θυμίζει έντονα τις σύγχρονες Προτεσταντικές αιρέσεις. Γράφει ο άγιος Ειρηναίος:

“1. Από αυτούς, που αναφέραμε πρωτύτερα, προήλθαν ήδη πολλές αιρέσεις. Πολλοί από αυτούς -η μάλλον όλοι- θέλουν να είναι διδάσκαλοι και να αποχωρισθούν μεν από την αίρεση, στην οποία βρέθηκαν, αλλά να συνθέσουν άλλη διδασκαλία από κάποια άλλη άποψη και στη συνέχεια ολοένα διαφορετικές διδασκαλίες. Και επιμένουν να διδάσκουν καινούργια πράγματα, εφευρίσκοντας οι ίδιοι την άποψη και διδάσκοντας ό,τι επινόησαν…”

Πόσο έντονα θυμίζει αυτό τις χιλιάδες σύγχρονες Προτεσταντικές θρησκείες, που όλες τους επικαλούνται την επιστροφή στην αγνή πίστη τών Αποστόλων, αλλά που η κάθε μία τους διαφωνεί με όλες τις άλλες Προτεσταντικές αιρέσεις, και εισάγει δικές της διδασκαλίες, μεταλλάσσοντας διαρκώς το ευαγγέλιο που κηρύττουν!

Όμως ο άγιος Ειρηναίος, αμέσως μετά, αφού καυτηριάζει αυτή τη δογματική τους αστάθεια και ασυνέπεια, συνεχίζει, μπαίνοντας στο θέμα μας, σχετικά με τη σωτηρία τού Αδάμ:

3. Η καταγωγή τών περί “απωλείας τού Αδάμ”, από τον Γνωστικό Τατιανό

“1. …Επί παραδείγματι, λέμε ότι από το Σατορνίνο και το Μαρκίωνα προήλθαν οι αποκαλούμενοι Εγκρατείς. Αυτοί κηρύσσουν την αγαμία, αρνούνται την αρχαία δημιουργία του Θεού και εμμέσως κατηγορούν τον θεό που έκανε τον άνδρα και τη γυναίκα για να γεννώνται οι άνθρωποι.

Εισηγούνται την αποχή από τα «έμψυχα», όπως τα λέγουν αυτοί, και φέρονται ως αχάριστοι προς τον θεό που έκανε τα πάντα.

Εναντιώνονται και στη σωτηρία του πρωτοπλάστου.

Τώρα τελευταία, μάλιστα, το επινόησαν αυτό από κάποιον Τατιανό, που πρώτος εισήγαγε αυτήν τη βλασφημία.

Ο Τατιανός ήταν ακροατής του Ιουστίνου και όσο καιρό ήταν μαζί του, δεν έδειξε τίποτε τέτοιο. Αλλά μετά το μαρτύριο εκείνου έφυγε από την Εκκλησία, υπερηφανεύθηκε και αλαζονεύθηκε με την έπαρση του διδασκάλου, ότι τάχα υπερέχει των άλλων, και διεμόρφωσε δικό του θεολογικό σύστημα.

Παρομοίως με τους μαθητάς του Ουαλεντίνου έπλασε το μύθο για κάποιους αόρατους Αιώνες. Όπως ο Μαρκίων και ο Σατορνίνος, χαρακτήρισε το γάμο ως φθορά και πορνεία. Μόνος του δε εναντιώθηκε στη σωτηρία του Αδάμ”. [“Έλεγχος και Ανατροπή τής Ψευδωνύμου Γνώσεως”, βιβλίο 1ο, κεφάλαιο ΚΗ. Δες και Ευσεβίου Εκκλησιαστική Ιστορία. Δ’, 29, 2 (ΒΕΠ 19,309,32ε)].

Εδώ μάς δίνει ο άγιος Ειρηναίος, μία ιστορική μαρτυρία, για το πώς ξεκίνησε αυτή η αίρεση, ότι δήθεν ο Αδάμ δεν σώζεται! Μάς πληροφορεί ότι αυτή η καινοφανής και ΒΛΑΣΦΗΜΗ αίρεση, είναι εφεύρημα τού Τατιανού, ο οποίος ενώ αρχικά ήταν Χριστιανός, και μαθητής τού αγίου Ιουστίνου τού Μάρτυρος, μετά από το μαρτύριο τού αγίου Ιουστίνου, παρασύρθηκε στον Γνωστικισμό!

Ο Τατιανός γεννήθηκε γύρω στα 120 μ.Χ. στην ανατολική Συρία, και μαθήτευσε κοντά στον Ιουστίνο, στη Ρώμη.

Μετά την καταγγελία και τη θανάτωση από τις Ρωμαϊκές αρχές του δασκάλου του Ιουστίνου από τον Κρήσκεντα, φιλόσοφο και σχολάρχη ανταγωνιστικής της δικής του σχολής, ο Τατιανός επειδή φοβήθηκε πως θα είχε την ίδια τύχη με τον δάσκαλό του, αφού απειλήθηκε κι ο ίδιος από τον Κρήσκεντα, λίγο μετά το μαρτύριο του Ιουστίνου, αναχώρησε από την πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, γύρω στο 165 μ.Χ.

Ταξίδεψε στην Ανατολή, σε Συρία, Μεσοποταμία, Κιλικία και Πισιδία, και γύρω στο 170 με 173 μ.Χ., εγκαταστάθηκε σε άγνωστη πόλη της Μεσοποταμίας.

Έχοντας υπ’ όψιν αυτά περί τού Τατιανού, καταλήγουμε στο συμπέρασμα, ότι η ΑΣΕΒΗΣ και αιρετική διδασκαλία, ότι δήθεν ο Αδάμ ΔΕΝ ΣΩΖΕΤΑΙ, διατυπώθηκε για πρώτη φορά μετά από το 165 μ.Χ.!

Είναι μάλιστα τόσο καινοφανής η αίρεση αυτή, που ο άγιος Ειρηναίος σαφέστατα την καταγγέλλει, όχι μόνο ως πρωτότυπη, αλλά και ως ΒΛΑΣΦΗΜΗ!

Οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά λοιπόν και οι όμοιοί τους, που εναντιώνονται στη σωτηρία τού Αδάμ, πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτή η αίρεση, όχι μόνο ΔΕΝ ήταν πίστη τής αρχαίας Εκκλησίας, αλλά είναι ΕΦΕΥΡΗΜΑ τού Τατιανού, ενός αποστάτη από τη Χριστιανική Εκκλησία, που ασπάσθηκε τον Γνωστικισμό, στο δεύτερο μισό τού Β΄ μ.Χ. αιώνα!

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.