Η Μετάσταση του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου του Αποστόλου και Ευαγγελιστού - 26 Σεπτεμβρίου: Η Μετάσταση του Αγίου Ευαγγελιστού Ιωάννου του Θεολόγου, από τον Αρχιμανδρίτη της Ιεράς Μητροπόλεως Ρόδου, Αθανάσιο Μισσό.

Πατρὸς παρέστης ἠγαπημένῳ Λόγῳ, Πάντων μαθητῶν Ἠγαπημένε πλέον. Πρός γε Θεὸν μετέβη βροντῆς παῖς εἰκάδι ἕκτῃ.

Εορτολόγιο: 26 Σεπτεμβρίου η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη της Μεταστάσεως του Αποστόλου Ιωάννου του Θεολόγου και Ευαγγελιστού.

Δείτε στο βίντεο παρακάτω για την Μετάσταση του Αγίου Ευαγγελιστού Ιωάννου του Θεολόγου.

Εγγραφείτε στο κανάλι μας στο YouTube

Απολυτίκιον Μεταστάσεως Αγίου Ιωάννου

Ήχος β’.
Ἀπόστολε Χριστῷ τῷ Θεῷ ἠγαπηπημένε, ἐπιτάχυνον, ῥῦσαι λαὸν ἀναπολόγητον, δέχεταί σε προσπίπτοντα, ὁ ἐπιπεσόντα τῷ στήθει καταδεξάμενος· ὃν ἱκέτευε, Θεολόγε, καὶ ἐπίμονον νέφος ἐθνῶν διασκεδάσαι, αἰτούμενος ἡμῖν εἰρήνην, καὶ τὸ μέγα ἔλεος.

Μετάσταση Αγίου Ιωάννου

Ο Ιωάννης ως ένας από τους δώδεκα Αποστόλους έχει όλα τα κοινά γνωρίσματα των αγίων Αποστόλων. Έχει, δηλαδή, την κοινή κλήση που έκανε ο Κύριος στο αποστολικό αξίωμα των μαθητών και Αποστόλων.

Υπάρχουν, όμως και γνωρίσματα που αποδίδονται μόνο στους τρεις πρωτοκορυφαίους Αποστόλους, τον Πέτρο, τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη.

Ο Άγιος Ιωάννης δεν είναι μόνο ο Απόστολος, που έλαβε την κλήση του Κυρίου, αλλά συναριθμείται με τους εκλεκτούς των Αποστόλων και μαζί με τον Πέτρο και τον Ιάκωβο, αποτελούν την τριάδα των προκρίτων και πρωτοκορυφαίων Αποστόλων.

Στο όρος Θαβώρ ο Χριστός τον Ιωάννη επέλεξε μαζί με τον Πέτρο και τον Ιάκωβο, για να δουν «το υπερφυές θέαμα» της θείας Μεταμορφώσεώς του.

Είδε «την υπεραστράπτουσαν αίγλην» του φωτός της θεότητος του Υιού και άκουσε τη φωνή του Θεού Πατρός «ούτος εστίν ο υιός μου ο αγαπητός, εν ω ευδόκησα· αυτού ακούετε» (Ματθ. ιζ 5). Ο Άγιος Ιωάννης έχει, επίσης κοινό το γνώρισμα του ευαγγελιστού μαζί με τους άλλους τρεις που συνέγραψαν ιερά Ευαγγέλια.

Ο Άγιος Ιωάννης έχει, επίσης κοινό το γνώρισμα του ευαγγελιστού μαζί με τους άλλους τρεις που συνέγραψαν ιερά Ευαγγέλια.

Αλλά υπάρχουν και γνωρίσματα που αποδίδονται μόνο στον Ιωάννη. Μόνον αυτός απ’ όλους τους Αποστόλους και απ’ όλους τους φημισμένους άνδρες της Παλαιάς και Καινής Διαθήκης καλείται «Παρθένος». Διότι φύλαξε παρθενία σώματος, ψυχής, νου και αισθήσεων.

Αρκετοί είχαν την άποψη ότι ο Άγιος Ιωάννης δεν πέθανε, αλλά μετατέθηκε στην άλλη ζωή, όπως ο Ενώχ και ο Ηλίας. Αφορμή γι’ αυτή την άποψη έδωσε το γνωστό ευαγγελικό χωρίο, Ιωάννη ΚΑ’ 22. Όμως, ο αμέσως επόμενος στίχος Ιωάννη ΚΑ’ 23 διευκρινίζει τα πράγματα.

Η παράδοση που ασπάσθηκε η Εκκλησία μας είναι η έξης:

Ο Άγιος Ιωάννης σε βαθειά γεράματα πέθανε στην Έφεσο και τάφηκε έξω απ’ αυτή. Αλλά μετά από μερικές ήμερες, όταν οι μαθητές του επισκέφθηκαν τον τάφο, βρήκαν αυτόν κενό.

Η Εκκλησία μας, λοιπόν, δέχεται ότι στον αγαπημένο μαθητή του Κυρίου συνέβη ότι και με την Παναγία μητέρα Του.

Δηλαδή, ο Ιωάννης ναι μεν πέθανε και ετάφη, αλλά μετά τρεις ημέρες αναστήθηκε και μετέστη στην αιώνια ζωή, για την οποία ο ίδιος, να τί λέει σχετικά:

Ὁ ἔχων τὸν υἱὸν ἔχει τὴν ζωήν, ὁ μὴ ἔχων τὸν υἱὸν τοῦ Θεοῦ τὴν ζωὴν οὐκ ἔχει. (Α’ επιστολή Ιωάννου, ε’ 12).

Εκείνος, δηλαδή, που είναι ενωμένος μέσω της πίστης με το Χριστό και τον έχει δικό του, έχει την αληθινή και αιώνια ζωή. Εκείνος, όμως, που δεν έχει τον Υιό του Θεού, να έχει υπ’ όψιν του πως δεν έχει και την αληθινή και αιώνια ζωή.

Για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα ακολουθήστε μας στα Google News.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 5 (1 ψήφος)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.