Όλα ξεκίνησαν μεταξύ 1488 και 1494 όταν στο χωριό Βαθύρεματης Αγιάς στην Λάρισα γεννήθηκε από πατέρα ιερέα - τον παπά Ανδρέα, δάσκαλο του κρυφού σχολειού και την Αικατερίνη ο μικρός Συμεών.

Από μικρό παιδί έδειχνε σημεία αρετής και αγιότητος και έμαθε τα ιερά βιβλία βοηθώντας τον πατέρα του και ψέλνοντας στις ιερές ακολουθίες. Ο φιλότουρκος κοτσαμπάσης του χωριού θέλησε να τον παντρέψει με την κόρη του Τριανταφυλλιά, απειλώντας τον πατέρα του πως, αν δε συναινέσει ο γιος του, θα τον πάρει το παιδομάζωμα και έτσι με τη βία, μια βραδιά στο σπίτι του, παντρεύει το Συμεών με την κόρη του, με ξένο παπά. Στο χρόνο επάνω γέννησε η γυναίκα του ένα αγοράκι, το οποίο ονόμασαν Δημήτρη, όμως ο Συμεών ήταν βαθιά λυπημένος κι έδειχνε συλλογισμένος.

Στον πεθερό του, που τον ρωτά, ομολογεί πως δεν είναι δικό του το παιδί και πως δε γνώρισε την Τριανταφυλλιά ως γυναίκα, αφού όμως κανείς δε τον πίστεψε αποφασίζεται ο δια πυρός θάνατός του και ενώ στην πλατεία ετοιμάστηκε η φωτιά, ο Συμεών ζήτησε για τελευταία φορά να δει τη σύζυγό του και το παιδί μπροστά στον κόσμο. Πλησίασε το γιο του Δημητράκη που ήτανε βρέφος και δεν μιλούσε ακόμη και το ρωτά ποιος είναι ο πατέρας σου….το βρέφος παραδόξως μίλησε και έδειξε για πατέρα του τον Αγροφύλακα του χωριού κι έτσι ο Συμεών πανηγυρικά και φυσικά αθωώθηκε.

Στην αρχή ο Συμεών μόνασε στη μονή Οικονομείον ή Κομνήνειο Κισσάβου, ζώντας «με αυστηράν νηστείαν, άμετρον αγρυπνίαν,ολονύκτιον στάσιν, ανυπόδητος και μονοχίτων, φέρων μόνο ενπτωχικόν ένδυμα παλαιόν και εσχισμένον», όπου εκεί χειροτονείται και διάκονος. Την ίδια αυτή ασκητική και λιτή ζωή συνεχίζει και στο Άγιον Όρος στη μονή Μεγίστης Λαύρας, όπου εκεί χειροτονείται ιερέας.

Οι μοναχοί μιας άλλης μονής, της Φιλοθέου έρχονται και τον παρακαλούν να αναλάβει την πνευματική καθοδήγησή τους, ο Συμεών δέχτηκε το αίτημα κι επέβαλε μία αυστηρή τάξη αλλά και πειθαρχία.

Κάποιοι μοναχοί όμως δε θέλησαν να μπουν σε υπακοή, στασίασαν και την Κυριακή του Πάσχα τον έδεσαν σ’ ένα κυπαρίσσι έξω απότην εκκλησία της μονής, τον έδειραν πολύ και τον φυλάκισαν στον πύργο της μονής.

Με τη βοήθεια ενός μοναχού σώζεται και αφήνοντας το Άγιον Όρος πηγαίνει στο Πήλιο στην περιοχή του Φλαμουρίου και εκεί «έμεινε τρεις χρόνους κάτω από μηλέαν τινά, εταλαιπωρείτο δε σφοδρώς κατά τον χειμώνα από το άμετρον ψύχος, το δε θέρος πάλιν εδεινοπάθει από τον καύσωνα και την υπερβολικήν θερμότητα τουηλίου».

Στη συνέχεια έκτισε την περιώνυμη μονή της Αγίας Τριάδος Φλαμουρίου, στην οποία συνάχθηκε πλήθος μοναχών και κατόπιν περιόδευσε ιεραποστολικά ως πρόδρομος κι αυτός του αγίου Κοσμάτου Αιτωλού, την Αγιά, τον Τύρναβο, την Ελασσόνα, τη Λαμία, τα Σέρβια, τα Γρεβενά, τα Άγραφα, τη Θήβα, την Αθήνα, την Εύβοια και την Ήπειρο, όπου

«εκήρυττε παρρησία και χωρίς φόβον τον λόγον του Θεού».

Στην Εύβοια μάλιστα, εκεί τον κατηγόρησαν ότι προσπαθεί να κάνει χριστιανούς τους Τούρκους και ο πασάς αποφάσισε να τον κάψουν ζωντανό για παραδειγματισμό, στην πλατεία, λέγεται μάλιστα πως και ο ίδιος βοηθούσε στο σωρό των ξύλων.

Όταν όμως ο Πασάς τον είδε ανυπόδητο (χωρίς υποδήματα), φτωχό και με σχισμένα παλιόρασα μπροστά του, τον ευλαβήθηκε, τον λυπήθηκε και τον άφησε ελεύθερο να φύγει και όταν ο όσιοςεπέστρεψε στο Φλαμούρι εκεί βρήκε νέους μοναχούς, ετσι ήταν επιτακτική η ανάγκη να χτιστεί γρήγορα μοναστήρι.

Μην έχοντας όμως χρήματα μετέβη στην Κωνσταντινούπολη ναζητήσει από τον Πατριάρχη τη σχετική άδεια και υλική συνδρομή και εκεί στον προθάλαμο του Πατριάρχη τον βλέπει κάποιος Τούρκος αξιωματικός. Αυτός είχε υπηρετήσει στο χωριό του, το Βαθύρρεμα Αγιάς, κι ενθυμούμενος την αγιότητά του, τρέχει στον Σουλτάνο Σουλεϊμάν το Μεγαλοπρεπή, του οποίου η κόρη ήταν σοβαρά άρρωστη και του μιλάει για το Συμεών.

Ο Συμεών τη θεραπεύει με θαυματουργικό τρόπο κι ο Σουλτάνος για να τον ευχαριστήσει του δίνει τα κοσμήματα της κόρης του, η οποία έγινε καλά και όλα τα οικοδομικά υλικά που ήτανε αναγκαίαγια το χτίσιμο του μοναστηριού, τα έστειλε με καράβια στο Φλαμούρι Πηλίου και έτσι χτίστηκε η ιερά μονή Μεταμορφώσεως Φλαμουρίου, επί Πατριαρχείας Καλλινίκου του Γ΄ του Ζαγοριανού και με την χορηγεία του σουλτάνου Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή.

Στις 19 Απριλίου του 1594 σε ηλικία υπεράνω των 100 ετών επισκέπτεται την Πόλη κι εκεί ανεπαύθη εν Κυρίω κι ενταφιάστηκεστη Χάλκη των Πριγκηποννήσων.Οι μαθητές του από τη μονή Φλαμουρίου κατά την ανακομιδή των ιερών λειψάνων πήραν τα τίμια λείψανά του και την Τιμία Κάρα του και τα έφεραν στη μονή του, όπου μέχρι σήμερα θαυματουργούν.

Βρίσκεται στο βορειοανατολικό άκρο των ορεινών όγκων του Πηλίου σε μια μαγευτική και συγχρόνως απόμακρη τοποθεσία σεμικρή απόσταση από το χωριό Βένετο στο βόρειο Δυτικό Πήλιο, μέσα σε ένα καταπράσινο δάσος από οξιές, βελανιδιές, πεύκα και κρανιές. Η πρόσβαση γίνεται από χωματόδρομο κακής βατότητας ενώ κατάτους χειμερινούς μήνες λόγω βροχοπτώσεων και χιονιού είναισχεδόν αδύνατη η προσέγγιση σε αυτήν.

Ο ευκολότερος δρόμος για την προσέγγισή της Μονής ξεκινά απότο χωριό Κερασιά και τερματίζει σε διάσελο (Σταυρός) που απέχει μισή ώρα πεζοπορίας. Το παλιό μονοπάτι κατηφορίζει προς το Αιγαίο, διασχίζοντας καταπληκτικά δάση από δρύες, καστανιές και πανύψηλες οξιές, για να καταλήξει σε ένα χώρο, σε απόσταση ασφαλείας από τη θάλασσα, όπου είναι κτισμένη η μονή.

Φωτογραφίες:

1. Πανοραμική άποψη της Μονής Μεταμόρφωσης του Σωτήρος Φλαμουρίου.

2. Αποψη της Μονής Φλαμουρίου.

3. Αποψη του σημερινού Καθολικού της Μονής.

4. Αποψη του εσωτερικού του σημερινού Καθολικού.

5. Ο Οσιος Συμεών ο Ανυπόδητος και Μονοχίτων.

6. Ο Σουλτάνος Σουλειμάν Α ο Μεγαλοπρεπής.

7. H Tιμία Κάρα του Αγίου Συμεών του Ανυπόδητου και Μονοχίτων, φυλάσσεται στην Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως τουΣωτήρος στο Φλαμούρι.



Επιμέλεια: Νίκος Τσαντίρης
Σύμβουλος Θρησκευτικού Τουρισμού & Προσκυνηματικών περιηγήσεων

Τσαντίρης Νίκος

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.