Ένας άλλος ηθικός προβληματισμός σχετικά με τους ογκολογικούς ασθενείς τελικού σταδίου είναι το κατά πόσο η δύναμη της πίστης μπορεί να τους προσφέρει βοήθεια. Εξάλλου, σε όλους σχεδόν τους Βίους των Αγίων αναφέρεται η δύναμη της πίστης των ανθρώπων που ασθενούν, ακόμη και από ανίατη νόσο, όπως και οι θαυματουργικές θεραπείες πολλών από αυτούς.

Οι Άγιοι και ιδιαίτερα η Θεοτόκος προβάλλονται ως “ιατροί ψυχών και σωμάτων”. Τα αγιολογικά κείμενα που διηγούνται θαυματουργικές ιάσεις με τη χάρη της Παναγίας είναι πάρα πολλά. (Στυλιανίδου, 2018).

Ο άνθρωπος ζώντας μέσα στη σύγχρονη κοινωνία, έμαθε να είναι υλιστής, νιώθει ισχυρός και κάποιες φορές – ίσως και ασυνείδητα – παρατηρείται έκπτωση της πίστης του στον Θεό, στο Χριστό, στην Παναγία, στους Αγίους. Όταν όμως πάσχει από κάποια ασθένεια είτε ιάσιμη είτε ανίατη, τότε κυριεύεται από αδυναμία και φόβο για τη ζωή του. Στις περιπτώσεις αυτές δεν έχει άλλη λύση από το να επικαλεστεί τον Θεό, τον Χριστό, την Παναγία, τους Αγίους, εκλιπαρώντας τους για τη σωτηρία της ζωής του. Από αυτό καταλαβαίνουμε ότι η ασθένεια είναι μια ισχυρή δοκιμασία του ανθρώπου, καθώς ενισχύει την πίστη του. Ο ασθενής που πιστεύει ισχυρά και αφήνει τη ζωή του στην Πρόνοια του Θεού, νιώθει ψυχική ανακούφιση, πνευματική και σωματική ηρεμία και απαλύνεται ο πόνος του, ψυχικός και σωματικός. Η ισχυρή πίστη έχει αποδειχτεί πολλές φορές ότι μπορεί να ανατρέψει τις προβλέψεις της ιατρικής επιστήμης, να οδηγήσει σε ίαση της νόσου, σε αυτό που ονομάζουμε “θαύμα”. (Στυλιανίδου, 2018).

Αρκετοί ασθενείς που νιώθουν μεγάλη πίστη για την Παναγία, για παράδειγμα, έχουν ιαθεί από διάφορες ασθένειες, όπως π.χ. καρκίνος, στειρότητα, δαιμονισμό, τύφλωση, αιμόρροια, λιθίαση ουροδόχου κύστεως, εντερικά, λοιμώδη νοσήματα, αρθρίτιδα, παθήσεις στομάχου και πεπτικού συστήματος κ.α., όπως περιγράφονται σε διηγήσεις σε θεομητορικά κείμενα, στο βιβλίο “θεομητορικά θαύματα” του κ. Δ. Τσάμη, αλλά και σε πολλά άλλα. (Στυλιανίδου, 2018).

Ο άνθρωπος αποτελεί κτίσμα του “Δημιουργού Άκτιστου Θεού” και, μέσα από την ασθένεια και τον πόνο, έρχεται πιο κοντά στον Θεό και στους Αγίους που προτίμησαν να μαρτυρήσουν παρά να αρνηθούν την την πίστη τους στον Χριστό. Γίνεται πιο ταπεινός και εξαλείφεται η αλαζονεία του και ο εγωισμός του. Ο χριστιανός που ασθενεί και παρόλα αυτἀ δεν χάνει την πίστη του στον Θεό αντιμετωπίζει με προσευχή, υπομονή και δύναμη την ασθένειά του. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου η ισχυρή πίστη και οι προσευχές έσωσαν ανθρώπους από βαριές και ανίατες ασθένειες. (Στυλιανίδου, 2018).

Η δύναμη της πίστης αποτελεί «φάρμακο ισχυρότερο» από αυτά που χορηγούν οι γιατροί. Η Εκκλησία φροντίζει να θυμίζει στους πιστούς να διατηρούν την πίστη τους στο Θεό, στο Χριστό, στην Παναγία και στους Αγίους καθημερινά και όχι μόνο όταν απειλείται η σωματική τους υγεία από κάποια νόσο. Είναι καθήκον του χριστιανού να διατηρεί ισχυρή την πίστη του και να προσεύχεται καθημερινά, ώστε να ζει μια υγιή και πνευματική ζωή. Απαλύνοντας με τη βοήθεια της προσευχής το φόβο και το άγχος των δοκιμασιών, όπως και των ασθενιών, στην εγκόσμια καθημερινότητα, ενισχύει την ψυχική και σωματική του υγεία. Έτσι, μπορεί να σωθεί ακόμη και από ασθένειες. Ο χριστιανός, ζώντας την “εν Χριστώ ζωή” με προσευχή, ταπεινότητα και υπομονή, και εμπιστευόμενος τη ζωή του στην Πρόνοια του Θεού, αποκτά τη δύναμη να νικήσει τον ψυχικό και πνευματικό θάνατο και με όπλο την ισχυρή πίστη να φτάσει σε υπέρβαση του σωματικού θανάτου. (Στυλιανίδου, 2018).

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.