ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Μ. ΤΖΟΥΜΑ
Κάθε ταξίδι στην Κύπρο είναι μία ευλογημένη ευκαιρία, εκ της οποίας αντλεί κανείς εξαιρετικές εμπειρίες σημαντικά διδάγματα και χρήσιμα συμπεράσματα.
Ο λαός της μεγαλονήσου είναι γαλουχημένος με τα νάματα της ορθοδόξου πίστεως και της ιεράς παραδόσεώς μας, όπως ακριβώς και ο λαός της μητέρας πατρίδας, της Ελλάδας, με τη διαφορά ότι οι Κύπριοι εξακολουθούν μέχρι σήμερα να ζούν και να πορεύονται στη ζωή τους, με Χριστό και Ελλάδα. Δεν αλλοτριώθηκαν από τους κατακτητές! Αντιθέτως έγιναν ακόμη πιο συνειδητοποιημένοι.

Η Εκκλησία της Κύπρου, είναι μία από τις 14 Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.Και είναι οργανωμένη κατά τα πρότυπα μίας χειραφετημένης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας, η οποία συνεργάζεται ισότιμα με την Πολιτεία.
Στον οικονομικό τομέα είναι εντελώς ανεξάρτητη από το Κράτος και στηρίζεται στις δικές της πρωτοβουλίες και στα δικά της περιουσιακά στοιχεία με τα οποία συντηρεί τις Εκκλησίες, τον κλήρο και όλο τον εργαζόμενο κόσμο, εντός των τειχών αυτής.

Η Εκκλησία της Κύπρου έζησε μεγάλες και συγκινητικές στιγμές στο διάβα των αιώνων. Βάδισε σε δύσβατα μονοπάτια,ύψωσε το κέρας της ενάντια σε εχθρούς και πολέμιους, αλλά στο τέλος κατάφερε να μείνει αλώβητη και όρθια.
Ήταν, είναι και θα παραμείνει μία εθναρχική Εκκλησία, όσο η μπότα του Τούρκου κατακτητή εξακολουθεί να έχει υπό κατάληψη το μισό νησί και έχει απομακρύνει τους κατοίκους του από τις προγονικές του εστίες.

Και αυτός ο τίτλος τιμής που της αποδίδεται ως Εθναρχικής Εκκλησίας, ήταν αυτό που έκανε πάντα την Εκκλησία της Κύπρου αν και μικρή πληθυσμιακά να ξεχωρίζει και να αποτελεί από μόνη της ένα ξεχωριστό segment= τμήμα, κεφάλαιο), στην παν-Ορθοδοξία.

Διότι και άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες και κυρίως εκείνες των Βαλκανίων αλλά και η Ρωσική Εκκλησία, έζησαν την μπότα και το όπλο του ξένου κατακτητή και γεύτηκαν την εκδικητικότητα και την καταπίεση της κομμουνιστικής αθείας, αλλά καμία από αυτές τις Εκκλησίες, δεν κατάφερε να αναχθεί σε Εθναρχική και να αναγνωρίζεται έτσι από παντού.
Γιαυτό η Εκκλησία της Κύπρου, θεωρείται ως μία μεγάλη και σημαντική φωνή μέσα στο πάνθεο των Ορθοδόξων Εκκλησιών!

Το σύστημα της Εκκλησίας της Κύπρου μπορεί να θεωρείται Συνοδικό αλλά διοικείται Αρχιεπισκοπικοκεντρικά. Στα εκκλησιαστικά- διοικητικά θέματα ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος κινεί τα νήματα και κατευθύνει το σκάφος της Εκκλησίας, με την συνεργασία πάντα και των υπολοίπων Ιεραρχών- επαρχιούχων και μη.

Μία σημαντική πτυχή των δραστηριοτήτων του Αρχιεπισκόπου, είναι η ενασχόλησή του, με τα εθνικά θέματα και τον εθνικό αγώνα!
Η φωνή και η άποψη του Αρχιεπισκόπου λαμβάνεται πάντα σοβαρά υπόψη και πολλές φορές μπορεί να αποτελέσει την πυξίδα, βάσει της οποίας χαράσσεται η στρατηγική του αγώνα!
Αλλά και τα εκκλησιαστικά- πνευματικά θέματα, κρατούν την Εκκλησία του νησιού στην κορυφή του Ορθόδοξου κόσμου.

Η τελευταία Αγία και Μεγάλη Σύνοδος που έγινε στην Κρήτη,έδωσε την ευκαιρία στην Εκκλησία της Κύπρου να θέσει και την δική της σφραγίδα,σε όλα τα βήματα που έγιναν εκεί από όλους τους Ορθοδόξους, υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου και να κατευνάσει τα πνεύματα όταν η κατάσταση πήγε να ξεφύγει.

Τα χρόνια του Εθνάρχου Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ ´, πολλά και ποικίλα γεγονότα της εποχής εκείνης οδήγησαν τον μεγάλο πνευματικό και εθνικό ηγέτη στην τήρηση ενός διαφορετικού εκκλησιαστικού πρωτοκόλλου που έκανε την Κύπρο να ξεχωρίζει και να συζητείται , παρά τα προβλήματα και τον αγώνα που έδινε για την επιβίωση!

Ποιός, αλήθεια, μπορεί να ξεχάσει τον αεικίνητο και ρηξικέλευθο εκείνο Πρωθιεράρχη- Πρόεδρο της Κύπρου, που με το αγέρωχο παράστημά του και την απαράμιλλη κορμοστασιά του εξέπεμπε σε κάθε του εμφάνιση την ηγετική του φυσιογνωμία.
Ποιός δεν θυμάται τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο χοροστατούντα, είτε επί χρυσοποίκιλτων θρόνων, είτε επί των ταπεινών θρόνων των ναών της υπαίθρου, κατά τις οποίες ίστατο ακίνητος ως άγαλμα και μεταρσιωμένος!

Το 1977, τρία χρόνια μετά την εισβολή και την διχοτόμηση που σημάδεψε την Κύπρο ο Εθνάρχης Μακάριος έφυγε από την ζωή! Δεν άντεξε η πονεμένη του καρδιά άλλες κακουχίες, ταλαιπωρίες και περιπέτειες! Η εισβολή του έδωσε τη χαριστική βολή! Η βροντερή και πάλλουσα φωνή του εσίγησε! Τα μεγάλα και σπινθηροβόλα μάτια του έκλεισαν για πάντα! Ο Μακάριος πέρασε στην ιστορία και στην αιωνιότητα, αφήνοντας πίσω του δυσαναπλήρωτο κενό!

Τον διαδέχθηκε ο από Πάφου Χρυσόστομος ο Α ´.

Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος ο Α ´, διακρίνονταν πάντα για την ευγλωττία του!
Την ημέρα, όμως, της εξοδίου ακολουθίας του Μακαρίου, με τον φωτισμένο και συγκινητικό επικήδειο λόγο που εξεφώνησε, ως πρώτος τη τάξει Αρχιερεύς της μεγαλονήσου και Προεδρεύων της τότε ενδημούσης Συνόδου, απέδειξε ότι η Εκκλησία της Κύπρου περνά σε εξίσου στιβαρά χέρια. Δια της τιμίας ψήφου κλήρου και λαού, εξελέγη Αρχιεπίσκοπος και ανέλαβε τα ηνία της Εκκλησίας.
Ως Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, ξεχώρισε για τους πύρινους εθνικούς λόγους του αλλά και τα Χρυσοστόμια κηρύγματά του!

Δεν είναι τυχαίο και έξω από την ιστορία μας αυτό που έζησα ως φοιτητής ακόμη, όταν είδα με τα ίδια μου τα μάτια μου τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, ως Δημητριάδος τότε, να ακούει με θρησκευτική ευλάβεια στο ραδιόφωνο τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο Α ´ και να τον θαυμάζει!

Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος ο Α ´, μπορεί να μην εμιμήθη ποτέ τον Μακάριο, αλλά άφησε τα δικά του ανεξίτηλα ίχνη της διαβάσεώς του, στην Εκκλησία της Κύπρου!
Οι κατά καιρούς δημόσιες παρεμβάσεις του, επί του εθνικού θέματος,που ταλανίζει την ζωή της μεγαλονήσου, ήταν πάντα καταλυτικές και έδειχναν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο την θέση της Εκκλησίας στο Κυπριακό, η οποία έδινε πάντα το παρών, απαλλαγμένη από κομματικές παρωπίδες και εσωτερικές έριδες!

Τον Γέροντα Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Α ´ , τον πρόλαβαν δυστυχώς, τα χρόνια του! Τα τέλη της ζωής του ασθένησε και το πηδάλιο της Εκκλησιαστικής εξουσίας παρέλαβε κατά τα ισχύοντα στην μεγαλόνησο, ως Τοποτηρητής, ο πρώτος τη τάξει Μητροπολίτης Πάφου Χρυσόστομος, ο οποίος στη συνέχεια κατόρθωσε να υπερκεράσει τα δύο απόλυτα φαβορί, τους υποψηφίους για τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο, Μητροπολίτες Κύκκου Νικηφόρο και Λεμεσού Αθανάσιο, οι οποίοι ήλεγχαν το 97% των εκλεκτόρων και εξελέγη τελικώς Αρχιεπίσκοπος Κύπρου!
Η εκλογή αυτή επετεύχθη έναντι των δύο άλλων ισχυρών υποψηφιοτήτων με το «τέχνασμα»της μεταβατικής Αρχιεπισκοπείας!

Σήμερα, δέκα έτη από την εκλογή του ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος ο Β ´. εξακολουθεί να ευρίσκεται επί του ιστορικού θρόνου του Αποστόλου Βαρνάβα και να ορίζει και να καθορίζει εκ της ισχύος που διαθέτει την πορεία της Εκκλησίας της Μεγαλονήσου!

Κατάφερε με επιτυχία να ξεπεράσει πολλές δυσκολίες και να αναδείξει την Εκκλησία πολλές φορές από απλό μαχητή, σε νικητή και να την αναδιοργανώσει κατά τα πρότυπα μίας Αποστολικής Εκκλησίας!
Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος ο Β ´ μπορεί να μην διακρίνεται για τα μεγάλα και εμφανή ταλέντα και τις Χρυσοστόμιες αρετές,λόγων και έργων, αλλά πατώντας πάνω στα χνάρια του πρώτου διδάξαντος Εθνάρχου Μακαρίου του Γ ´,κατάφερε πολλές φορές με τις καίριες παρεμβάσεις του να αναδειχθεί– και όχι μόνο εκ της θεσμικής του ιδιότητας– σε σημαντική και κυριαρχούσα προσωπικότητα της Κύπρου και να θυμήσει παλιοκαιρινές μεγάλες στιγμές της Εκκλησίας!

Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος ο Β´,έχει ένα ταλέντο που κάποιοι λάτρεις του σύγχρονου στίλ διοίκησης της Εκκλησίας μας θεωρούν ελάττωμα: σε όλα τα δύσκολα θέματα που απασχολούν την Κύπρο, ομιλεί πάντα τη γλώσσα της αλήθειας με στεντόρεια φωνή και εκφράζει τη θέση της Εκκλησίας ως σημαντικού παράγοντος του δημοσίου συμφέροντος.

Επί των ημερών του η Κύπρος απέκτησε την εκκλησιαστική εξωστρέφεια που πάντα εδικαιούτο και αναδείχθηκε εκτός από ισότιμος συνομιλητής των άλλων Εκκλησιών και ένας σπουδαίος διαμεσολαβητικός γεφυροποιός για την επίλυση θεμάτων που ανέκυπταν στις σχέσεις των Εκκλησιών! Είναι γνωστές οι πρωτοβουλίες που ανέλαβε για πολλά θέματα τα οποία πολλές φορές δίχαζαν τους Προκαθημένους άλλων Εκκλησιών.

Ευθύς ως ανέλαβε Αρχιεπίσκοπος ο Χρυσόστομος ο Β ´ , φρόντισε να δώσει στην Συνοδικότητα της Εκκλησίας της Κύπρου σάρκα και πνεύμα Συνοδικής δυνάμεως και αυθεντίας, έτσι όπως την εννοούν οι πατέρες της Εκκλησίας μας.

Προς την κατεύθυνση αυτή κινούμενος δημιούργησε νέες Μητροπόλεις, αναβάθμισε Επισκοπές και έδωσε την ιδιότητα του Συνοδικού μέλους, με ισότιμη συμμετοχή και ψήφο και στους Επισκόπους, αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των Συνοδικών μελών σε 18, του Αρχιεπισκόπου συμπεριλαμβανομένου.

Σήμερα η Εκκλησία της Κύπρου απαρτίζεται από την Αρχιεπισκοπή και εννιά ακόμη Μητροπόλεις, που το Συνταγμάτιον δια του οποίου διοικείται τις κατατάσσει σε συγκεκριμένη σειρά ( εδώ δεν ισχύουν τα πρεσβεία χειροτονίας των Ιεραρχών). Επομένως η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου συγκροτείται σήμερα ως εξής:

  1. Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος

    Την Αρχιεπισκοπή Κύπρου, ποιμαίνει θεοφιλώς ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος ο Β ´ χάρη στο όραμα του οποίου η Κύπρος άλλαξε σελίδα και απέκτησε ολοκληρωμένη Συνοδική υπόσταση και εξουσία, σύμφωνα με την ισχύουσα ορθόδοξη εκκλησιολογία.

  2. Ο Μητροπολίτης Πάφου Γεώργιος

    Πρώτη τη τάξει Μητρόπολη, μετά την Αρχιεπισκοπή, είναι η Μητρόπολις Πάφου,η οποία διαποιμαίνεται από τον Μητροπολίτη Γεώργιο, πνευματικό ανάστημα του Αρχιεπισκόπου Κύπρου και άνθρωπο των γραμμάτων και της μελέτης. Είναι ο από φυλακής πρωίας μέχρι νυκτός, δεινός μελετητής των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας.

  3. Ο Μητροπολίτης Κιτίου Χρυσόστομος

    Η Μητρόπολις Κιτίου, το ποίμνιο της οποίας καθοδηγεί πνευματικά επί μισό περίπου αιώνα, ο Γέρων Μητροπολίτης Κιτίου Χρυσόστομος, ο παλαιότερος των Ιεραρχών της Εκκλησίας της Κύπρου είναι μία ιστορική Μητρόπολη. Ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος έζησε ως Ιεράρχης, όλες τις μεγάλες στιγμές αλλά και τις ταραχές που πέρασε η Κύπρος στα τελευταία χρόνια. Διαδέχθηκε τον Κιτίου Άνθιμο, έναν εκ των τριών Ιεραρχών(Πάφου Γεννάδιο, Κιτίου Άνθιμο και Κυρηνείας Κυπριανό) που αμφισβήτησαν τον Μακάριο και δημιούργησαν το εκκλησιαστικό πρόβλημα αμέσως μετά το πραξικόπημα του 1974.

  4. Ο Μητροπολίτης Κυρηνείας Χρυσόστομος

    Η Μητρόπολις Κυρηνείας, μία ιστορική Μητρόπολη,η οποία ενώ είναι κατεχόμενη, εντούτοις το εμπερίστατο ποίμνιό της το διακορπισμένο στα τρία σημεία του ορίζοντα της Κύπρου( αφού το Βόρειο τμήμα στενάζει ακόμη κάτω από την μπότα του Αττίλα), διαποιμαίνει ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος, πνευματικό ανάστημα του Μητροπολίτη Κύκκου Νικηφόρου.

  5. Ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος

    Η Μητρόπολις Λεμεσού, η οποία μετά από την δοκιμασία που πέρασε καθοδηγείται πνευματικά από τον πατέρα Αθανάσιο, (όπως θέλει να τον αποκαλούν ο Μητροπολίτης Λεμεσού). Πρόκειται για ,έναν από τους πλέον ισχυρούς Ιεράρχες της Μεγαλονήσου και πολύ πνευματικό άνθρωπο! Το έργο του είναι τοις πάσι γνωστό.

  6. Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος

    Η Μητρόπολις Μόρφου, διαποιμαίνεται επιτυχώς από τον Μητροπολίτη Νεόφυτο ο οποίος αρθρώνει ευθαρσώς εθνικό λόγο και άποψη και πολλές φορές ταράζει τα νερά!

  7. Ο Μητροπολίτης Κωνσταντίας και Αμμοχώστου Βασίλειος

    Η Μητρόπολις Κωνσταντίας και Αμμοχώστου είναι μία πονεμένη Μητρόπολη που Τουρκοκρατείται γιαυτό και το ποίμνιό της είναι πρόσφυγες στον ίδιο τους τον τόπο. Ο Μητροπολίτης Βασίλειος που διαποιμαίνει την Μητρόπολη και κινεί τα νήματα με επιτυχία, έχει κατορθώσει να ενώσει το διασκορπισμένο ποίμνιο της επαρχίας του.

  8. Ο Μητροπολίτης Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρος.

    Η Μητρόπολις Κύκκου και Τηλλυρίας, στην οποία προίσταται ο σημαντικότερος και ισχυρότερος Μητροπολίτης της Μεγαλονήσου ο Γέροντας Νικηφόρος δημιουργήθηκε το 2007. Ο εν λόγω Ιεράρχης ήταν το πρώτο φαβορί κατά τις Αρχιεπισκοπικές εκλογές του 2007, αλλά την «νικηφόρο πορεία»του προς τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο ανέκοψε το ..»τέχνασμα» που χρησιμοποίησε ο εκλεγείς τελικώς Αρχιεπίσκοπος. Αλλά και στην παρούσα φάση ο Μητροπολίτης Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρος συνεχίζει το έργο του και την μεγάλη προσφορά του στην Εκκλησία και στον λαό της αγαπημένης του Κύπρου. Σήμερα ελέγχει τα περισσότερα από τα Συνοδικά μέλη και μαζί με τον Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο ελέγχουν την πλειοψηφία της Συνόδου και δυσκολεύουν τον Αρχιεπίσκοπο στο να παίρνει αποφάσεις αγνοώντας την πλειοψηφία των Ιεραρχών.

  9. Ο Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής Ησαίας

    Η Μητρόπολις Ταμασού και Ορεινής, μια παλαιά και ιστορική Μητρόπολη η οποία, όμως, επανασυστάθηκε το 2007. Την Μητρόπολη αυτή διαποιμαίνει επιτυχώς από την πρώτη στιγμή που δημιουργήθηκε ο Μητροπολίτης Ησαίας,ένας εκ των νεωτέρων Ιεραρχών της Κύπρου, ο οποίος θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο κατά επόμενη μέρα! Ο Ησαίας είναι πνευματικό ανάστημα και δεξιός βραχίων του Γέροντα Μητροπολίτη Κύκκου Νικηφόρου.

  10. Ο Μητροπολίτης Τριμυθούντος Βαρνάβας

    Η Μητρόπολις Τριμυθούντος είναι μία αρτισύστατη (πλην όμως ιστορική- ιστορικότατη) Μητρόπολη, της νέας εκκλησιαστικής περιόδου της Εκκλησίας της Κύπρου, η οποία διαποιμαίνεται από τον Μητροπολίτη Βαρνάβα,έναν πνευματικό Ιεράρχη της Μεγαλονήσου με σπουδαίο πνευματικό και ψυχοφέλιμο έργο και μεγάλη διακονία στον τομέα της Ιεράς Εξομολογήσεως.

  11. Ο Χωρεπίσκοπος Σαλαμίνος Βαρνάβας(εφησυχάζων Αρχιερεύς)

    Υπάγεται στην Περιφέρεια της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου – Βοηθός του Αρχιεπισκόπου Κύπρου.

  12. Ο Θεοφ Χωρεπίσκοπος Καρπασίας Χριστοφόρος

    (Υπάγεται στην Περιφέρεια της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου).

  13. Ο Θεοφιλέστατος Χωρεπίσκοπος Αρσινόης Νεκτάριος

    (Υπάγεται στην Περιφέρεια της Ιεράς Μητροπόλεως Πάφου.- Βοηθός του Μητροπολίτη Πάφου).

  14. Ο Χωρεπίσκοπος Αμαθούντος Νικόλαος

    (Υπάγεται στην Περιφέρεια της Ιεράς Μητροπόλεως Λεμεσού. Βοηθός του Μητροπολίτη Λεμεσού).

  15. Ο Επίσκοπος Λήδδρας Επιφάνιος

    (Ηγούμενος της Ιεράς Βασιλικής και Σταυροπηγιακής Μονής της Παναγίας του Μαχαιρά).

  16. Ο Επίσκοπος Χύτρων Λεόντιος

    (Ηγούμενος της Ιεράς Μονής του Αγίου Νεοφύτου του Εγκλειστου).

  17. Ο Χωρεπίσκοπος Νεαπόλεως Πορφύριος

    (Υπάγεται στην Περιφέρεια της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου- Βοηθός του Αρχιεπισκόπου Κύπρου).

  18. Ο Επίσκοπος Μεσαορίας Γρηγόριος

    (Υπάγεται στην Περιφέρεια της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου- Βοηθός του Αρχιεπισκόπου Κύπρου).

Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος ο Β´ ευρίσκεται σήμερα 10 χρόνια στον Αρχιεπισκοπικό θρόνο. Η υγεία του έχει κλονιστεί ύστερα από μία επέμβαση που έκανε στην σπονδυλική στήλη, η οποία του δημιούργησε κάποια κινητικά προβλήματα.

Εντούτοις εξακολουθεί να διοικεί την Εκκλησία με την δεξιά οιακοστροφία που τον διακρίνει και προετοιμάζει την επόμενη μέρα.
Οι πληροφορίες θέλουν τον Αρχιεπίσκοπο να κινεί τα νήματα ώστε να τον διαδεχθεί ο Μητροπολίτης Πάφου Γεώργιος. Πλην όμως, η επιθυμία αυτή του Αρχιεπισκόπου δεν βρίσκει σύμφωνο όλο το Σώμα των Συνοδικών Μελών. Οι δύο ισχυροί Ιεράρχες που ορίζουν την πλειοψηφία της Συνόδου εξακολουθούν να είναι οι Μητροπολίτες Κύκκου Νικηφόρος και Λεμεσού Αθανάσιος.

Αν το 2007 επείσθηκαν για να εγκαταλείψουν την κούρσα της διαδοχής προς όφελος του outsider της εποχής εκείνης, το βέβαιο είναι ότι αυτή τη φορά αν δεν έχουν πια οι ίδιοι την πλειοψηφία να ανέλθουν στον Αρχιεπισκοπικό θρόνο θα θελήσουν να δούν έναν δικό τους άνθρωπο, παρά να δούν την ίδια ιστορία να επαναλαμβάνεται;αυτή τη φορά, έστω και ως φάρσα!

Ο Γέρων Κορίνθου Παντελεήμων (Καρανικόλας ) συνήθιζε να λέγει ότι η εκλογή ενός Αρχιερέως, πολλώ δε μάλλον ενός Αρχιεπισκόπου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας, ομοιάζει με μία πολύ δύσκολη παρτίδα σκάκι. Και δεν είχε άδικο.

Στην προκειμένη περίπτωση άρχισαν ήδη να ξεσκονίζονται οι πεσσοί της κάθε πλευράς, έως ότου έλθει η μεγάλη στιγμή της εκλογής!
Σκοπός σε κάθε παρτίδα σκάκι είναι η προστασία του βασιλιά και η επίτευξη ματ στον αντίπαλο βασιλιά.
Στην Κύπρο πριν ακόμη ξεκινήσει η κατάσταση να διαμορφώνεται για την επόμενη μέρα, ο Μητροπολίτης Κύκκου Νικηφόρος έχει πετύχει ήδη τα πρώτα ματ.

Ο Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής Ησαίας, για παράδειγμα, πνευματικό ανάστημα του Κύκκου Νικηφόρου,είναι ένας Ιεράρχης που ξεχώρισε την παρελθούσα δεκαετία. Είναι ένας Ιεράρχης με όραμα και εξαιρετικές σπουδές και το έργο του είναι σημαντικό και μνημειώδες. Η ανέγερση του Ρωσικής τεχνοτροπίας ναού του Αγίου Ανδρέου έδειξε προς πάσα κατεύθυνση και μάλιστα πανορθοδόξως ότι το μέλλον της ενότητας όλων των Χριστιανών περνά πρωτίστως μέσα από την επίτευξη ουσιαστικής ενότητας όλων των Ορθοδόξων!

Αν δεν τα βρούμε πρώτα εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί μεταξύ μας είναι αδιανόητο και σχεδόν αδύνατο να πιστεύουμε πως θα φτάσουμε ποτέ στην επίτευξη του » ίνα πάντες εν ώσιν».
Η Εκκλησία της Κύπρου ευρίσκεται αυτή τη στιγμή πανέτοιμη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του μέλλοντος. Με ένα πολύ αξιόλογο δυναμικό στελεχών το οποίο φροντίζει να το μετεκπαιδεύει διαρκώς ανοίγει τους ορίζοντες και το προετοιμάζει για την επόμενη μέρα! Δεν είναι τυχαίο που ακόμη και ο μέσος κληρικός της Κύπρου ομιλεί τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα πλην της μητρικής του! Και αυτό δείχνει την ετοιμότητά της για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του μέλλοντος.

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.