«Ζούμε κοσμοϊστορικά γεγονότα, τα οποία μέχρι στιγμής εξελίσσονται, όπως τα είχαν προ πολλών δεκαετιών σχεδιάσει οι ισχυροί της γης».

Αυτό αναφέρει μεταξύ άλλων στο Πασχαλινό του μήνυμα ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος που παράλληλα τονίζει πως η Ορθόδοξη Ελλάδα δεν μπορεί ποτέ να συνυπάρξει με το σκοτάδι.

Συγκεκριμένα αναφέρει:

Προς τον ευλαβέστατο Κλήρο και λαό της Φθιώτιδος.

Αγαπητοί μου αδελφοί και τέκνα μου πνευματικά.

«Ανέστη Χριστός και ζωή πολιτεύεται».

Το γεγονός της Αναστάσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, το οποίο διακηρύττομε και απ΄ άκρου σε άκρο της Χριστιανικής οικουμένης διαλαλούμε, δεν είναι μόνον ανάσταση του σώματος του Ιησού, αλλά έγερση μέσα από τον θάνατο της ζωής και συνεπώς της ελπίδος.

Δεν χαίρομε μόνο για την πραγματοποίηση της υποσχέσεως της αναστάσεως υπό τον Ιησού, χαίρομε, διότι εν τω Χριστώ μας χαρίζεται ο,τι μας λείπει και ο,τι έχομε ανάγκη. Οι περισσότεροι από εμάς, δεν νοιώθουν την αξία της προσφοράς του αναστάντος Χριστού. Αυτή είναι η «καινή κτίσις», η νέα ζωή, που έφερε στον κόσμο ο Χριστός. Σ΄ αυτή την καινούργια ζωή όλα υπάρχουν τα αγαθά. Αν νομίζουμε, ότι μας λείπει η υγεία, μας λείπει Χριστός. Αν ζητούμε ψωμί, Εκείνον πρέπει να ζητήσωμε. Αν ψάχνωμε για την αλήθεια, Εκείνον θα πρέπει να αναζητήσωμε. Όποιος απλώνει το χέρι του με αγωνία και ποθεί την ειρήνη, Εκείνον, που είναι η ειρήνη του κόσμου, πρέπει να συναντήσει. Ο Χριστός είναι «ο θησαυρός των αγαθών και ζωής χορηγός». Δυστυχώς όμως αγωνιζόμαστε για τα αγαθά της ζωής χωρίς τον Χριστό, που είναι η τελεία αγαθότης.

«Χριστός Ανέστη» διαλαλούμε σήμερα και εκφράζομε τη χαρά μας για την νίκη του Χριστού κατά του θανάτου και τον θρίαμβο του φωτός κατά του σκότους. «Χριστός Ανέστη»! Ναί, Αληθώς! Αλλά εκ νεκρών. Κάποιος θάνατος προηγήθηκε της Αναστάσεως, κάποιος πόνος προηγήθηκε της χαράς. Με την Σταύρωση «φόβος και τρόμος επέπεσε τη κτίση». Με την Ανάσταση «πάσα κτίστις αγάλλεται και χαίρει».

Τις δύο καταστάσεις, του πόνου και της χαράς, ζεί κάθε πιστός στον αγώνα της ζωής του. Διά πολλών θλίψεων και παντοειδών σταυρώσεων πορευόμαστε προς τον λόφο του μαρτυρίου και της φωτοδότου εγέρσεως.

Κατ΄ επέκταση ζούμε την χαρμολύπη στον Ελληνικό χώρο της Ορθοδοξίας, όχι μόνο στον χώρο και χρόνο της λειτουργικής ζωής, αλλά συγχρόνως στον ιστορικό τρόπο και γεωγραφικό χώρο του Γένους μας.

Η Σταύρωση και η Ανάσταση στην πατρίδα μας εορτάζονται σε ένα γενικό κλίμα συμμετοχής της εκκλησίας, της οικογένειας, της παραδόσεως της φυλής μας, της ελληνικής φύσεως. Πόνος και χαρά μέχρι «μυελού των οστέων» της Ελληνικής Ορθοδοξίας είναι τα κυρίαρχα βιώματα της ζωής μας και της ιστορίας μας. Ταυτισμένοι με τη ζωή του Χριστού ακολουθούμε την πορεία του Χριστού μέχρι τον Γολγοθά και την Ανάσταση. Υπάρχει στενή σχέση ανάμεσα στη θυσία και στη δημιουργία, στον πόνο και στη χαρά, στον Σταυρό και στην Ανάσταση. Ο πόνος βαθαίνει και θεμελιώνει την ελπίδα και την χαρά.

Αυτό ακριβώς εκφράζει ο ωραίος Αναστάσιμος Κανόνας: «Χθες συνεθαπτόμην σοι Χριστέ, συνεγείρομαι σήμερον αναστάντι σοι, συνεσταυρούμην σοι χθες, αυτός με συνδόξασον Σωτήρ, εν τη βασιλεία σου».

Ο Σταυρός και η Ανάσταση στην Ορθόδοξη πατρίδα μας έχουν ταυτιστεί με την ιστορική της πορεία μέχρι τέτοιου σημείου, ώστε κανένας δεν ημπορεί να ξεχωρίσει την άρρηκτη αυτή ενότητα. Σταυρώθηκε και ακόμα μέχρι σήμερα σταυρώνεται το σώμα του Ελληνικού Γένους. Η Ελληνορθόδοξη πατρίδα μας πορεύεται στον δρόμο της ιστορίας της αίροντας τον Σταυρό του μαρτυρίου της. Εμπτύεται, φραγγελώνεται, διασύρεται, ραπίζεται και τέλος σταυρώνεται. Αλλά «νέκρωσιν ουχ υπομένει». Εγείρεται πάλι στη ζωή, όπως ο Θεός της. Έτσι και στη σημερινή δεινή κατάστασή της, μετά τον Γολγοθά της έρχεται η Ανάσταση. Το φως της Αναστάσεως μεταδίδει ζωογόνο δύναμη σε κάθε πιστό και σε ολόκληρη τη φύση.

Να μη δειλιάσουμε. Να μη υποχωρήσουμε. Να μη αποκάμωμε. Να μη χάσουμε την ελπίδα. Ο Χριστός ανέστη εκ νεκρών, λύσας θανάτου τα δεσμά.

Η χάρις και η δύναμη της Αναστάσεως διαποτίζει την ανθρώπινη ύπαρξη και ζωογονεί την κοινωνία των πιστών. «Και εκ του πληρώματος αυτού ημείς πάντες ελάβομεν, και χάριν αντί χάριτος» (Ιω. 1,16), διακηρύττει ο Ευαγγελιστής της αγάπης, Ιωάννης ο Θεολόγος. Ας σχεδιάζουν τον αφανισμό μας οι ισχυροί της γης. Ας φαίνονται στον ορίζοντα όλα σκοτεινά. Έρχεται σε λίγο η έκρηξη της Αναστάσεως. «Νυν πάντα πεπλήρωται φωτός, ουρανός τε και γη και τα καταχθόνια». Η Ορθόδοξη Ελλάδα δεν μπορεί ποτέ να συνυπάρξει με το σκοτάδι. Ο Χριστός, το φως το αληθινό, την εκφράζει, την εμπνέει, την καθοδηγεί στον δρόμο του φωτός.

Αδελφοί μου αγαπητοί.

Ζούμε κοσμοϊστορικά γεγονότα, τα οποία μέχρι στιγμής εξελίσσονται, όπως τα είχαν προ πολλών δεκαετιών σχεδιάσει οι ισχυροί της γης.

Νέες γεωπολιτικές στρατηγικές, με έντονη προώθηση του Αφροασιατικού ισλαμικού στοιχείου στην Χριστιανική Ευρώπη, με συρρίκνωση και εξαφάνιση του Ευρωπαικού πολιτισμού και ιδιαιτέρως του Ελληνικού και Ορθόδοξου πολιτισμού, και μετατροπή της Ελλάδος σε αποθήκη παρανόμων μεταναστών. Επί του θέματος, σε όσα διατυπώνονται από υγιείς φωνές, είμεθα σύμφωνοι και εμείς. Ο λόγος της Εκκλησίας όμως εστιάζεται στην πνευματική πλευρά του προβλήματος και είναι παρηγορητικός και ενθαρρυντικός. «Εξηγέρθη ως ο υπνών Κύριος και ανέστη σώζων ημάς».

Ο λίθος του μνήματος ήταν «μέγας σφόδρα», αλλά η δύναμις της Αναστάσεως τον απεκύλισε. Θαρσείτε, μη φοβείσθε. Ανέστη Χριστός και ζωή πολιτεύεται.

Αυτώ η δόξα και το κράτος εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.

Μετά πατρικών ευχών και αγάπης.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† O ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Νταλιάρης Γιώργος

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.