του Μιχαήλ Χούλη, Θεολόγου. Οι παρουσιαζόμενοι ως αυθεντικοί «Μελετητές της Βίβλου» Μάρτυρες του Ιεχωβά (Μ.τ.Ι.) είναι μια θρησκευτική οργάνωση που, υιοθετώντας διδασκαλίες από όλες σχεδόν τις αρχαίες αιρέσεις, διαστρέφει πλήρως την ερμηνεία της Αγίας Γραφής και αρνείται τις αλήθειες της πίστεως.

Αρνούνται Όλες σχεδόν τις Αλήθειες του Χριστιανισμού

Πράγματι, αρνούνται την Τριαδικότητα του Θεού, αρνούνται την Θεότητα του Ιησού Χριστού και του Αγίου Πνεύματος, αρνούνται την αθανασία της ψυχής, αρνούνται τον Παράδεισο και την Κόλαση, αρνούνται τον Σταυρό του Κυρίου, αρνούνται την τιμή προς τη Θεοτόκο και τις μεσιτείες των αγίων, αρνούνται τα μυστήρια της Εκκλησίας, αρνούνται την τιμητική προσκύνηση των εικόνων, και γενικά απορρίπτουν κάθε τι που έχει σχέση με την Ορθόδοξη πίστη.

Οι Μ.τ.Ι. είναι περισσότερο γνωστοί ένεκα της συχνής επίσκεψης στα σπίτια και της διάδοσης από πόρτα σε πόρτα των φυλλαδίων με τις απόψεις τους, από τα περιοδικά τους ‘Σκοπιά’ και ‘Ξύπνα’, που κάθε τεύχος τους εκδίδεται σε πολλά εκατομμύρια αντίτυπα, καθώς και από την άρνηση χρήσης όπλων στο στρατό και την άρνηση μετάγγισης αίματος. Ακόμη, είναι γνωστοί λόγω των κηρυγμάτων τους για διαφορετική κάθε φορά χρονολογία έλευσης «των τελευταίων ημερών» και της Βασιλείας του Χριστού, που είχε σαν αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν πολλοί οπαδοί τους την οργάνωση. Τα κεντρικά γραφεία των Μαρτύρων του Ιεχωβά βρίσκονται στο Μπρούκλιν της Αμερικής και η θρησκεία τους παρουσιάζεται ως «ο πιστός και φρόνιμος δούλος» του Θεού επί γης.

Η Λανθασμένη Πίστη Τους Στα 1.000 Χρόνια Επίγειας Κοσμικής Βασιλείας Του Χριστού

Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά στηρίζονται εσφαλμένα στην Αποκάλυψη του Ιωάννη για να κατοχυρώσουν την πίστη τους στην χιλιετή βασιλεία του Χριστού πάνω στη γη. Γι’ αυτό τους ονομάζουν και χιλιαστές. Δέχονται ότι κατά τη χιλιετή βασιλεία οι άνθρωποι θα τρώνε, θα πίνουν και θα τεκνοποιούν. Το ότι όμως τα 1.000 χρόνια της βασιλείας του Χριστού πρέπει να εξηγηθούν συμβολικά συμπεραίνεται και από τα λόγια του απ. Πέτρου, όταν γράφει: «Μια ημέρα για τον Θεό είναι χίλια έτη, και χίλια έτη ως ημέρα μια» (Β΄ Πέτρ. 3,8).

Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο Θεός έχει ηλικία; Όχι βέβαια! Το συγκεκριμένο αυτό χωρίο εννοεί ότι ο Θεός ζει αιώνια. Όχι ότι πρόκειται για ημέρες ηλικίας του Θεού. Το ίδιο και στην Π.Δ. αναφέρεται για τον Θεό ότι «Χίλια έτη εν οφθαλμοίς σου Κύριε ως ημέρα (μία)» (Ψλμ. 89,4). Ο απ. Παύλος ολοκάθαρα επισημαίνει ότι «Στην ανάσταση οι άνθρωποι θα είναι όπως οι άγγελοι του Θεού στον ουρανό, δεν θα έχουν δηλαδή σωματικές και υλικές ανάγκες» (Ματθ. 22,31). Και ακόμη λέει πως «δεν έχουμε εδώ μόνιμη πόλη, αλλά λαχταρούμε τη μέλλουσα» (προς Εβραίους 13,14), την «επουράνιον βασιλείαν»  (Β’ Τιμ. 4,18) (βλ. «Θέματα Ορθοδόξου Δογματικής Θεολογίας», Ν. Μητσόπουλου, Αθ. 1984, σελ. 378-381 & «Η Αποκάλυψις του Ιωάννου», Π. Μπρατσιώτου, Αθ. 1950, σελ. 287, 291).

Πρόκειται για μια Οικονομική και Θρησκευτική Επιχείρηση

Πρόκειται για μια ιδιωτική και οικονομική Επιχείρηση, την ‘Σκοπιά’, όπως λέγεται, που αποτελείται από μικρομέτοχους και μεγαλομέτοχους, με ετήσιο τζίρο που ανέρχεται σε αστρονομικά ποσά, και που παρουσιάζεται ως εκπρόσωπος του Θεού, ενώ εμφανίστηκε μόλις το 1884 σαν μετοχική εταιρεία. Από την εποχή όμως της δράσεως των αποστόλων μέχρι σήμερα, και μέχρι το τέλος του κόσμου, υπήρχε και θα υπάρχει η μια, αγία, καθολική και αποστολική του Χριστού Ορθόδοξη Εκκλησία, που ορθοτομεί το λόγο της αληθείας και διαιωνίζει την αλήθεια περί του Θεού και του ανθρώπου. Στο Λουκ. 16,16 πράγματι διαβάζουμε: «Ο νόμος και οι προφήτες προφήτευσαν ως τον Ιωάννη τον Βαπτιστή.

Από τότε το χαρμόσυνο μήνυμα για τη Βασιλεία του Θεού κηρύττεται, κι ο κόσμος σπεύδει να μπει σ’ αυτήν». Για να πιστέψουν οι οπαδοί τους και οι προσηλυτιζόμενοι την παραπαίουσα και συνεχώς αυτό-διορθωνόμενη διδασκαλία τους, κάνουν λόγο περί δήθεν αποστασίας της Εκκλησίας, ότι δηλαδή κάποτε η Εκκλησία ξέπεσε και ήρθαν πλέον σαν σωτήρες οι χιλιαστές. Αυτή η άποψή τους είναι εντελώς αντι-θεολογική, αφού κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο Χριστός και ως Θεάνθρωπος δεν αφήνει την Εκκλησία Του να αποτύχει στο δρόμο της σωτηρίας: «και δεν θα την κατανικήσουν οι δυνάμεις του Άδη», λέγει ο Χριστός στον Πέτρο, στο Ματθ. 16, 18, γιατί είναι άλλωστε «Στύλος και εδραίωμα της αληθείας» (Α΄ Τιμ. 3,15).

Ενώ Παρουσιάζονται ως Χριστιανοί, στην Πραγματικότητα είναι μια Καθαρά Αντιθρησκευτική και Αναρχική Κίνηση

Ο Χιλιασμός είναι στην ουσία του μια αντιχριστιανική και αναρχική οργάνωση και ένα άθρησκο σύστημα, αφού σκοπός του είναι, όπως γράφουν οι ίδιοι, «να προχωρήση εις την αλήθειαν και να ελευθερωθή από όλα τα θρησκευτικά δόγματα και σύμβολα της πίστεως του Χριστιανισμού, τα οποία επιφέρουν σύγχυσιν και καταστροφήν εις την πίστιν» (Σκοπιά 1950, σελ. 310). Είναι μια προσπάθεια κατακρήμνισης του Χριστιανισμού, αφού πιστεύει και εξαγγέλλει ότι «Οι Θρησκείες του χριστιανικού κόσμου είναι η πιο μεγάλη παγίδα απ’ όλες και η πιο ύπουλη … και άνομη» (Σκοπιά 1961, σελ. 704). Και πολλά άλλα παρόμοια. Όσον αφορά τον αναρχισμό τους, απλά θα αναφέρουμε ένα μόνο από τα σχετικά που γράφουν στα αθεολόγητα περιοδικά τους: «ο Ιεχωβά Θεός, λένε, θέλει τελείως καταστρέψει την οργάνωσιν του Σατανά, συμπεριλαμβανομένων και των παρουσών κυβερνήσεων επί της γης…» («Η Κρίσις», σελ. 9 & 40) (βλ. «Αντιθρησκευτικά και αντιχριστιανικά κηρύγματα του Χιλιασμού και αναίρεσις αυτών», Αναστασίου Β. Αντωνόπουλου, εκδ. Ορθοδόξου Τύπου, Αθ. 1979).

Για να Πείσουν Εφαρμόζουν κατά Διαστήματα Διαφορετική Διδασκαλία από αυτήν που Πίστευαν Παλαιότερα

Ισχυρίζονται ότι η αλήθεια είναι κλιμακούμενη και εξελισσόμενη, ότι ολοκληρώνεται ολίγον κατ’ ολίγον και ότι δίδεται από τον «πιστό και φρόνιμο δούλο» (δηλ. την ίδια την Εταιρεία) εν καιρώ. Έχουν αναιρέσει μάλιστα ουκ ολίγες αλήθειες απ’ αυτές που πίστευαν αρχικά και επομένως μπορούμε εύκολα να τους ονομάσουμε ψευδό-προφήτες. Μερικά παραδείγματα:

Επί 50 ολόκληρα χρόνια η εταιρεία Σκοπιά κήρυττε (από το 1877 μέχρι το 1931) ότι το σιωνιστικό κίνημα ήταν θεϊκή διδασκαλία, η ίδρυση δηλαδή του Κράτους του Ισραήλ. Κάνοντας πλήρη στροφή, διεκήρυξε στη συνέχεια ότι ο Σιωνισμός είναι κίνημα του σατανά. Κάποτε δίδασκε ότι ο αρχάγγελος Μιχαήλ είναι ο Χριστός. Στη συνέχεια τον ταύτισε με τον αντίχριστο και σήμερα πιστεύει και πάλι ότι ο αρχάγγελος Μιχαήλ είναι ο Χριστός. Για το έτος της αόρατης (πλέον) γι’ αυτούς δευτέρας παρουσίας του Χριστού, παλαιότερα η οργάνωσή τους διεκήρυττε πως έγινε το 1874, ενώ στα επόμενα περιοδικά τους άρχισαν να λένε ότι ποτέ δεν είπαν κάτι τέτοιο, αλλά ότι πάντοτε υποστήριζαν το έτος 1914 σαν έτος αόρατης εγκαθίδρυσης της δευτέρας παρουσίας και της Βασιλείας. Στο βιβλίο τους όμως «Δημιουργία» (σελ. 141), έκδοσης του τότε προέδρου των Μ.τ.Ι. Ιωσήφ Ρόδερφορδ, αναφέρεται ως έτος δευτέρας παρουσίας του Χριστού το 1874. Δεν υπάρχει μάλιστα έντυπο ή βιβλίο τους, που να έχει εκδοθεί πριν το 1914, το οποίο να ισχυρίζεται ότι περιμένουν την συντέλεια ή τη Βασιλεία στους ουρανούς (γιατί παλαιοτέρα πίστευαν ότι θα ιδρυθεί στη γη) το 1914. Όλα ανέφεραν το 1874.

Ο Ρώσσελ, ο ιδρυτής τους, δεχόταν την θεοπνευστία και μαρτυρία της μεγάλης πυραμίδας της Αιγύπτου και ότι είναι «ο λίθινος προφήτης του Θεού» (Γραφικαί Μελέται τ. Γ΄, σελ. 365). Οι επόμενοι πρόεδροι του Χιλιασμού, Ρόδερφορδ και Νόρρ, ‘άδειασαν’ τον ιδρυτή της οργάνωσής τους ισχυριζόμενοι ότι αυτό είναι δαιμονική διδασκαλία (Σκοπιά 1956, σελ. 126). Μάλιστα είπαν πως όσοι ισχυρίζονται κάτι τέτοιο (δηλαδή ο ίδιος ο Ρώσσελ) ανήκουν στον σατανά (Σκοπιά 1928, σελ. 375) (βλ. «Οι χιλιαστές μάς γράφουν», Αντωνίου Αλεβιζόπουλου, εκδ. Αποστολικής Διακονίας, έκδ. Γ΄, 1997). Μια μεγάλη διαστροφή των γνησίων θεϊκών διδασκαλιών επιχειρούν και για το πρόσωπο του Κυρίου: «Τι διδάσκουν για το Χριστό; Πρέπει να τον λατρεύουμε; Ναι, είναι καθήκον των πιστών, κήρυτταν το 1898. Αυτό το πίστευαν μέχρι το 1950. Το 1961 η Εταιρεία «Σκοπιά» άλλαξε. Δεν πρέπει να λατρεύεται ο Χριστός, έγραψαν, γιατί δεν είναι Θεός, είναι δημιούργημα. Μετά εννιά χρόνια, το 1979, ‘δίδαξαν’ ότι πρέπει να λατρεύεται ο Ιησούς Χριστός. Αυτό όμως μέχρι το 1984, όταν στο New World Translation διακηρύττεται ότι ο Χριστός δεν πρέπει να λατρεύεται…», και πάει λέγοντας (βλ. «Οι εγκαταστάσεις των Χιλιαστών στην Βοιωτία ή Πως ξεπουλιέται  η Ελλάδα», Μητρ. Θηβών & Λεβαδείας Ιερωνύμου, Αθ. 1992).

Παραχαράσσουν τα Κείμενα της Αγίας Γραφής

Η παραχάραξη των εδαφίων της Αγίας Γραφής επιχειρείται, εκτός των περιοδικών τους «Σκοπιά» και «Ξύπνα» και των εκδιδομένων βιβλίων της Επιχείρησης, και από την ονομαζόμενη από τους ιδίους «Μετάφραση του Νέου Κόσμου» (Μ Ν Κ), που είναι η επίσημη Γραφή των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Σκόπιμα π.χ. η δική τους μετάφραση αντικαθιστά το όνομα του Ιησού Χριστού με το όνομα του Ιεχωβά και παραλείπει τα σημεία εκείνα στα οποία ο Χριστός ταυτίζεται με τον Κύριο και Θεό. Ο απ. Παύλος λ.χ. διδάσκει: «Όποια εργασία κάνετε να την κάνετε με την καρδιά σας, σαν να δουλεύετε για τον Κύριο κι όχι για τους ανθρώπους. Ξέρετε καλά ότι θα πάρετε από τον Κύριο ως ανταμοιβή σας την κληρονομία της βασιλείας του. Γιατί στην πραγματικότητα Ο Κύριος Τον Οποίον Υπηρετείτε είναι ο Χριστός» (Κολ. 3,23-24). Η Σκοπιά το παραχαράζει και όχι μόνο αναφέρει στη θέση του Κυρίου τη λέξη Ιεχωβάς, αλλά αποκρύπτει και την αλήθεια του εδαφίου, που αναφέρει τον Χριστό ως Κύριο και Θεό. (βλ. «Το ξεσκέπασμα των Μαρτύρων του Ιεχωβά», ιερέως Ελευθερίου Χατζή, εκδ. Νεκτάριου Παναγόπουλου, Αθ. 1990, σελ. 43,44, 56).

Στις Πράξεις διαβάζουμε: «Προσέχετε, λοιπόν, τον εαυτό σας και όλο το ποίμνιο, στο οποίο το Πνεύμα το Άγιο σάς έθεσε επισκόπους για να ποιμαίνετε την εκκλησία του Κυρίου και Θεού, την οποία απέκτησε προσφέροντας Το Αίμα Του» (20,28). Ο απ. Παύλος επισημαίνει εδώ την πίστη της Εκκλησίας στο ότι ο Ιησούς Χριστός, που είναι ο Κύριος και Θεός, απέκτησε την Εκκλησία χύνοντας το δικό Του αίμα επί του Σταυρού. Ταυτίζει δηλαδή ο Παύλος το Θεό με τον Ιησού Χριστό, οντολογικά και ουσιαστικά. Η Εταιρεία Σκοπιά αντίθετα μεταφράζει: «Προσέχετε λοιπόν εις εαυτούς και εις όλον το ποίμνιον, εις το οποίον το πνεύμα το Άγιον σας έθεσε επισκόπους, δια να ποιμάνητε την Εκκλησίαν του Θεού την οποία απέκτησε δια του αίματος του ιδίου αυτού Υιού»  (η υπογράμμιση δική μας). Κι αυτό για να μη φανεί ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο ίδιος ο Θεός, ενσαρκωμένος («Το ξεσκέπασμα των Μαρτύρων του Ιεχωβά», όπου ανωτέρω, σελ. 76).

Η Αγία Γραφή δεν Ερμηνεύεται από Μόνη της, αλλά δια της Ιεράς Παραδόσεως και των Πατέρων της Εκκλησίας

Η ερμηνεία της Αγίας Γραφής πρέπει να γίνεται υπό το φως της ερμηνείας των Πατέρων της Εκκλησίας (19ος καν. Πενθέκτης Οικ. Συνόδου), διότι «πάσα προφητεία Γραφής, ιδίας επιλύσεως ου γίνεται…» (Β’ Πετρ. 1,19). H Αγία Γραφή εξάλλου δεν είναι στύλος και εδραίωμα της αληθείας, αλλά η ΕΚΚΛΗΣΙΑ είναι «στύλος και εδραίωμα της αληθείας», σύμφωνα με τον απόστολο Παύλο (Α’ Τιμ. 3,16). Πόσα είναι άλλωστε τα βιβλία της Κ.Δ.; Ποιος έγραψε το πρώτο και τρίτο ευαγγέλιο; Γιατί δεν δεχόμαστε το κατά Νικόδημον ή το κατά Ιωσήφ ευαγγέλιο, που είναι απόκρυφα; Πώς τελούνταν το βάπτισμα και οι άλλες ακολουθίες στην πρώτη Εκκλησία; Γι’ αυτά τα θέματα δεν μιλάει η Γραφή αλλά η Θεία Παράδοση που συμπληρώνει την αγία Γραφή. Η ίδια η Αγία Γραφή ομολογεί την αξία της ιεράς παραδόσεως: Ο απ. Παύλος συμβουλεύει τους χριστιανούς: «Να είστε σταθεροί και να μένετε πιστοί στις διδασκαλίες που σας παραδώσαμε είτε προφορικά είτε με επιστολή μας» ( Β’ Θεσσ. 2,15).

Απορρίπτουν σχεδόν Όλες τις Αλήθειες του Χριστιανισμού

Αρνούνται ότι ο Θεός είναι Αγία Τριάδα

Εκτός όμως από τον Θεό Πατέρα, Κύριος στην Καινή Διαθήκη αποκαλείται και ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα. Για τον Υιό του Θεού, τον Ιησού Χριστό, διαβάζουμε: «Έστειλε το λόγο του στους Ισραηλίτες με το χαρμόσυνο άγγελμα ειρήνης δια του Ιησού Χριστού. Αυτός είναι ο Κύριος όλων» (Πράξ, 10,36). Για το Άγιο Πνεύμα ο θείος Παύλος λέγει τα εξής: «Ο Κύριος να κατευθύνει τις καρδιές σας στην αγάπη του Θεού και στην υπομονή του Χριστού» (Β’ Θεσ. 3,5). Και σε άλλη επιστολή του πάλι αναφέρει: Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ (Β΄ Κορ. 3, 15-17). Και ο απ. Πέτρος αποκρίθηκε στον Ανανία ως εξής: «γιατί κυρίευσε την καρδιά σου ο Σατανάς, ώστε να πεις ψέματα στο Άγιο Πνεύμα; … Δεν είπες ψέματα σε ανθρώπους, αλλά στο Θεό» (Πράξ. 5, 3-4).

Δεν πιστεύουν στον Σταυρό του Χριστού

Δεν πιστεύουν στον Σταυρό του Χριστού, αλλά διδάσκουν εσφαλμένα το κάρφωμά του πάνω σε πάσσαλο. Ο απ. Παύλος αντίθετα αναφωνεί: «Εμείς όμως κηρύττουμε το σωτήρα Χριστό, και μάλιστα Σταυρωμένο, ένα κήρυγμα προσβλητικό για τους Ιουδαίους και ανόητο για τους εθνικούς» (Α’ Κορ. 1,23).

«Διδάσκουν» ότι ο Χριστός δεν Αναστήθηκε με το Δικό Του Σώμα

Αντίθετα, ο ίδιος ο αναστημένος Ιησούς καθησυχάζει τους μαθητές Του ως εξής: «Γιατί είστε ταραγμένοι και γιατί ανεβαίνουν σκέψεις στις καρδιές σας; Δείτε τα χέρια μου και τα πόδια μου. Είμαι Εγώ Ο Ίδιος. Ψηλαφίστε με και δείτε: ένα φάντασμα δεν έχει σάρκα και οστά, όπως βλέπετε να έχω εγώ. Και όταν είπε αυτό, τους έδειξε τα χέρια Του και τα πόδια Του» (βλ. Λουκ. 24, 38-43).

Αρνούνται και την Ύπαρξη Αθάνατου Ψυχής

Μετά θάνατον, λένε, δεν υπάρχει τίποτα. Ο άνθρωπος, πιστεύουν, όταν πεθάνει εκμηδενίζεται. Η Αγία Γραφή, όμως, είναι κατηγορηματικά αντίθετη σε μια τέτοια άποψη. Ο Χριστός λ.χ., απευθυνόμενος στο δεξιό ληστή, του υποσχέθηκε: «Σήμερα Θα είσαι μαζί Μου Στον Παράδεισο» (Λουκ. 23,43). Και ο πρωτομάρτυρας Στέφανος, πεθαίνοντας από λιθοβολισμό, προσεύχεται λέγοντας: «Κύριε Ιησού, Δέξαι Το Πνεύμα Μου» (Πραξ. 7,59).

Αρνούνται Και Την Καθολική Ανάσταση Των Νεκρών

Αντίθετα η Γραφή λέγει: «θα αναστηθούν Όλοι οι νεκροί, δίκαιοι και άδικοι» (Πράξ. 24,15). Και πάλι λέγει το Ευαγγέλιο πως «έρχεται ώρα κατά την οποία Όλοι όσοι έχουν πεθάνει θα ακούσουν τη φωνή του» (Ιω. 5,28). Στον Ησαΐα 26,19 διαβάζουμε: «Μα οι νεκροί σου Κύριε, θα ξαναζήσουν, τα νεκρά σώματα του λαού μου θ’ αναστηθούν». Και στο Δανιήλ 12,2: «Θ’ αναστηθούν, άλλοι για να ζήσουν αιώνια κι άλλοι για ν’ αντιμετωπίσουν αιώνια ντροπή και περιφρόνηση».

Αρνούνται Παράδεισο Δικαίων Και Κόλαση Ασεβών

Αντίθετα, ο απόστολος των εθνών στη Β’ προς Κορινθίους επιστολή του ομολογεί: «Ξέρουμε πως αν η επίγεια σκηνή που κατοικούμε, δηλαδή το σώμα μας, διαλυθεί, έχουμε Στους Ουρανούς κατοικία αιώνια, οικοδομημένη από το Θεό κι όχι από ανθρώπινα χέρια» (5,1). Βασική εξάλλου διδασκαλία της Γραφής είναι και η ΑΙΩΝΙΟΣ ΚΟΛΑΣΗ των αδίκων, στερουμένων αγάπης και αμετανόητων ανθρώπων. Ο Χριστός αναφέρει: «Αυτοί λοιπόν θα πάνε στην Αιωνία Τιμωρία, ενώ οι δίκαιοι στην Αιωνία Ζωή» (Ματθ. 25,46).

Οι Μ.Τ.Ι. Αρνούνται και το Μυστήριο της Ιερωσύνης

Αντίθετα από τις απόψεις τους, βλέπουμε πως στις Πράξ. 14,23, οι απόστολοι Βαρνάβας και Παύλος «Χειροτόνησαν Πρεσβυτέρους σε κάθε Εκκλησία, και με προσευχή και νηστεία τούς αφιέρωσαν στον Κύριο». Και πάλι (Πράξ. 20,17) ο Παύλος, θέλοντας να τους μιλήσει, «ευρισκόμενος στη Μίλητο, έστειλε στην Έφεσο και κάλεσε Τους Πρεσβυτέρους Της Εκκλησίας».

Αρνούνται και το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας

Οι Μ.Τ.Ι. Αρνούνται (εκτός από τα υπόλοιπα μυστήρια) και το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, δηλαδή το θεωρούν απλή και συμβολική Ανάμνηση και μόνο, του Σώματος και του Αίματος του Ιησού Χριστού. Δεν παραδέχονται την μεταβολή του ψωμιού και του κρασιού σε σώμα και αίμα Χριστού. Στο κατά Ιωάννη όμως ευαγγέλιο, ο Ιησούς είπε στους Ιουδαίους που είχαν αναστατωθεί από τη διδασκαλία Του: «Εάν δεν φάγετε τη σάρκα του Υιού του ανθρώπου και δεν πιείτε το αίμα Του, δεν έχετε ζωή μέσα σας. Εκείνος που τρώγει τη σάρκα μου και πίνει το αίμα μου έχει ζωή αιώνια και εγώ θα τον αναστήσω την εσχάτη ημέρα. Διότι η σάρκα μου είναι αληθινή τροφή και το αίμα μου αληθινό ποτό. Εκείνος που τρώγει τη σάρκα μου και πίνει το αίμα μου μένει μέσα μου και εγώ μέσα του…» (Ιω. 6,53-58).

Για την αποφυγή επομένως κάθε πλάνης και ετεροδιδασκαλίας, σύμφωνα με εντολές ανθρώπων ατάκτως περιπατούντων και μη ευρισκομένων εν τη υγιή πίστη του Θεού, ας απομακρυνόμαστε, αγαπητοί αναγνώστες, από κάθε ψευδοπροφήτη και πλάνο του αιώνος τούτου και ας κρατάμε ανόθευτες τις παραδόσεις και την διδασκαλία που παραλάβαμε δια της Ορθόδοξου Εκκλησιάς, στην οποία άλλωστε έχει αποθησαυριστεί και αποταμιευτεί η Χάρη της Τριαδικής Αποκάλυψης.

Μιχαήλ Χούλης, Θεολόγος

Η φιλοξενία του Αβραάμ ως φιλοξενία της Αγίας Τριάδος

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.